امام‌جمعه اصفهان گفت: دشمن اسلحه خود را به سمت مردم بی‌دفاع گرفت چون توانایی دیدن قدرت جمهوری اسلامی را ندارد اما باید بداند این حرکت‌ها سبب اتحاد و انسجام هرچه بیشتر ملت ما می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 28 September 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه به دنبال حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز کلمه‌ای از زبان کسانی که ادعای حقوق بشر را دارند مطرح نشد، اظهار داشت: دشمن توانایی دیدن قدرت جمهوری اسلامی را ندارد به همین سبب اسلحه خود را به سمت مردم بی دفاع گرفت، اما دشمن باید بداند این حرکت‌ها سبب اتحاد و انسجام هرچه بیشتر ملت ما می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل افزود: حق نامه نوشته شده در این سخنرانی به خوبی ادا شد و به همین سبب بود که بسیاری در این مجمع برای ما کف زدند، اما در مقابل دیدید که رئیس جمهور آمریکا مورد خنده حضار قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم باور عمقی به دین، بیان کرد: برخی انسان‌ها از دین به این گونه استفاده می‌کنند که اگر برای آنها سودی داشت آن را پذیرفته و در شرایط سختی و امتحان الهی قرار گیرند از آن روی گردان می‌شوند.

وی با بیان اینکه انسان همواره باید پای دین بماند چراکه این پایبندی از اعتقاد عمقی نشات می‌گیرد، گفت: برخی انسان‌ها زمانی که در مشکلات قرار می‌گیرند از دین روی‌گردان می‌شوند، در این صورت ضرر بیشتری متحمل می‌شوند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه تاثیر دین باید در عمل ما بروز پیدا کند، افزود:  اگر به دستورات دینی در زمینه کسب و کار عمل شود و از احتکار جلوگیری گردد مشکلات دیگر به دنبال آن ایجاد نمی‌شود. بخشی از دلایل بسیاری از مشکلات ما از جمله گرانی‌های اخیر مربوط به رفتار خود انسان نیز هست و فقط ناشی از مشکلاتی مانند تحریم‌‌ها و دولت نیست.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم تدبیر و صبر در زمینه مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی اخیر سبب شد که افراد متمول بیشتر به مال آنها افزوده شود و افراد دیگر دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به نقش انفاق در حل مشکلات ناتوانان و نیازمندان ادامه داد: در این راستا باید به کمک افراد ناتوان شتافت و در این میان ائمه جماعات نقش پررنگی دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار