نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازچرخانی آب غیرکارشناسی است و تنها هزینه‌های میلیاردی را به استان تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۶۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 26 September 2018

به گزارش تابناک : سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص طرح "بازچرخانی آب" که قرار بود برای احیای رودخانه زاینده‌رود انجام شود، اظهار کرد: قطعاً مخالف این طرح هستم و مخالفتم چند دلیل دارد. یکی از این دلایل این است که با لوله‌گذاری اکوسیستم زاینده‌رود را از بین می‌بریم و مناظر طبیعی حاشیه زاینده‌رود را نابود می‌کنیم. 

وی افزود: کشاورزان شرق و غرب اصفهان به دلیل اینکه نمی‌توانند از آب بهره‌مند شوند نباید هزینه 250 میلیاردی را متحمل شویم، آن هم برای طرحی که می‌گوییم موقت است. این بودجه را باید برای تأمین آب دائم اختصاص دهیم. برای اجرای طرح‌هایی که برای حل کمبود آب در نظر گرفته‌ایم با کمبود بودجه مواجه هستیم. این مبالغ باید برای تکمیل تونل سوم و تأمین آب پایدار اختصاص یابد. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فایده‌ای ندارد که آب را جاری کنیم، اما کشاورزان نتوانند از آن استفاده کنند. در فلاورجان بسیاری از باغ‌ها خشکیده است. باغ‌های شهرستان فلاورجان ریه استان اصفهان و حاصل زحمات چندساله باغ داران است.

موسوی لارگانی گفت: اگر بودجه‌هایی که در چند سال گذشته برای آبیاری نوین تصویب شده برای طرح‌های آبیاری نوین آماده کرده بودیم هم‌اکنون با مقدار کمی آب به باغات آب‌رسانی می‌کردیم.

وی ادامه داد: بحث ساماندهی زاینده‌رود چند میلیارد هزینه داشته است و اگر همین ساماندهی به اتمام برسد آب به راحتی در داخل رودخانه جاری می‌شود. بنابراین طرح غیر کارشناسی بازچرخانی آب نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم و کشاورزان اصفهانی باشد و تنها هزینه‌های سرسام‌آور تحمیل می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار