مدیرکل کمیته امداد استان فارس از کسب مقام نخست این اداره کل در کشور خبرداد و گفت: این افتخار آفرینی حاصل همراهی مدیریت ارشد استان، خیران و مردم از نیازمندان است.
کد خبر: ۶۵۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 24 September 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد بذرافشان امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه حمایت خیران از نیازمندان افزایش یافته، اظهار داشت: برای افزایش مشارکت مردم در کمک به نیازمندان، طرح آمایش مشارکت در دستور کار است و تا پایان امسال در برخی از مناطق شیراز و شهرستان‌ها راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: با قراردادی که بین کمیته امداد و بانک شهر منعقد شده است، دو هزار دستگاه کارت خوان در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مترو و برخی اداره‌ها نصب می‌شود تا مردم بتوانند با استفاده از کارت شهروندی نسبت به کمک اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس همچنین از افزایش درآمد کمیته امداد از ابتدای سال 97 خبرداد و افزود: در این زمینه 40 درصد رشد داشته‌ایم که حدود 10 درصد آن مربوط به صدقات و 4 درصد نذورات و قربانی بوده است.

بذرافشان بیان کرد: در مرحله نخست جشن عاطفه‌های 44 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و در حوزه زکات نیز با رشد 20 درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی گفت: در ایجاد مراکز نیکوکاری با 115 درصد رشد روبرو بودیم به طوری که پارسال 52 میلیارد ریال کمک شد و امسال این مبلغ به 111 میلیارد و 800 میلیون ریال رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: ایجاد دو هزار و 700 طرح اشتغالزا از محل اعتبارات دولتی با مبلغ 45 میلیارد تومان و علاوه بر آن 500 طرح اشتغال از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

بذرافشان بیان کرد: در اشتغال روستایی نیز اجرای حداقل پنج هزار طرح پیش‌بینی شده که تاکنون بیش از هزار و 700 شغل در سامانه کارا ثبت شده که از 25 تا سقف 50 میلیون تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: 400 واحد پنل‌های خورشیدی نیز در استان فارس اجرا شده و بنا داریم به هزار واحد برسانیم که در این زمینه قراردادی با شرکت‌های دانش‌ بنیان در پارک علم و فناوری منعتقد شده است.

وی افزود: در این پنج ماهه با مشارکت سپاه فجر فارس در قالب طرح شهید اسکندری 5.3 میلیارد تومان به مناطق محروم و حاشیه شیراز اختصاص یافته است.

بذرافشان گفت: تا پایان مهرماه صف هدیه ازدواج و جهزیه مددجویان به همراه وام‌های کارگشایی صفر می‌شود و در خصوص رهن و اجاره خانواده‌های نیازمند به صورت ضربتی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه بالغ بر 4.5 میلیارد امسال هزینه درمانی بوده افزود: سعی می‌شود در بیماران صعب‌العلاج اقدام ویژه‌تری شود.

بذرافشان افزود: در زمینه ساخت مسکن نیز قرار است در مدت دو سال دو هزار واحد مسکونی با همکاری استانداری فارس ساخته شده و تقدیم نیازمندان کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه نیکوکاری الکترونیک (سنا) خبرداد و گفت: این سامانه در منطقه پنج و شهرستان جهرم اجرا شده که تا پایان امسال در تمام استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه این مراکز برای ارائه خدمت بهتر و کوتاه‌تر کردن فرآیند خدمت به مردم است افزود: در حال حاضر 62 مرکز نیکوکاری فعال داریم که تا پایان امسال به 80 مرکز می‌رسد.

 

برچسب ها: کمیته امداد ، فارس ، خیران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار