سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه روزانه سه لیتر در ثانیه از پساب برای توسعه فضای سبز شهری استفاده می‌شود، گفت: پساب در شرایط بحرانی و کم‌آبی کلید حل مشکلات است.
کد خبر: ۶۵۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 23 September 2018

محسن عباسی‌هرفته شامگاه امشب در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی اهواز در رژه حماسی سی و یکم شهریورماه گفت: کمیسیون عمران بحث پساب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز از ارکان مدیریت شهری در یزد است و مردم در نیازسنجی‌ها یکی از مهم‌ترین نیازهای شهری را بحث توسعه و حفاظت از فضای سبز دانستند، افزود: در شرایط و بحران کم‌آبی پساب می‌تواند کلید حل مشکلات باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: با توجه به پیگیری که انجام‌شده و پسابی که در بیابان بدون استفاده، رها می‌شود، هم‌اکنون برای آبیاری فضای سبز یک‌هفته‌ای است از این پساب استفاده می‌شود و همچنین ما روزانه سه لیتر در ثانیه از این پساب برای توسعه فضای سبز شهری استفاده و نیز این عمل قابل توسعه است.

عباسی‌هرفته در پایان بابیان اینکه تهران طرح پهنه‌بندی ژئوتکنیکی شهر یزد را تهیه‌کرده و بر اساس آن تمام نقشه‌های سازه برای آن استفاده می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه دیتابیس خوبی به‌صورت پراکنده وجود دارد و مقرر شد در مرحله اول مشاوری انتخاب و این اطلاعات پراکنده داخل شهر جمع‌آوری و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده کاستی‌ها سنجش و به سمت یک بازه زمانی مشخص و محدودپهنه بندی ژئوتکنیکی شهر یزد را داشته باشیم.

مرتضی شایق با اشاره به اینکه بحث حمل‌ونقل عمومی باید به‌طورجدی به آن پرداخته شود، گفت: باید مدیریت خاصی برای حمل‌ونقل عمومی شهر به هر شکلی که می‌توانیم داشته باشیم و در حال حاضر وضعیت خوب و مناسبی در حمل‌ونقل عمومی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران افزود: بسیاری از خودروها تک نفرِ و در سطح شهر بی‌هدف حرکت می‌کنند و مسئولین حمل‌ونقل عمومی، شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار