استاندار كرمانشاه گفت: اجرای طرح سردسیری به توسعه کرمانشاه شتاب می بخشد.
کد خبر: ۶۵۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 22 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس بازوند در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور مجمع نمایندگان استان و با محوریت بودجه ۹۸ برگزار شد؛ اظهار داشت: شورای برنامه ریزی موتور محرکه توسعه استان است و حضور و همراهی مستمر نمایندگان مجلس، اهمیت دوچندانی به آن می بخشد و می توانیم با قدرت بیشتری برنامه توسعه استان را پیش ببریم.

وي بيان داشت: مجمع نمایندگان استان در فرایند تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی اورامانات کار بسیار بزرگی انجام دادند که جای تقدیر بسیار دارد.

مقام عالي دولت در استان تصريح كرد: در بودجه ۹۸ نیز باید از ظرفیت نمایندگان به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم. سرنوشت بودجه برای استان هایی مانند کرمانشاه در همین مرحله اول و هنگام تدوین لایحه بودجه توسط دولت مشخص می شود. و در این مرحله باید از حمایت و ظرفیت نمایندگان برای افزایش بودجه استان استفاده کنیم.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ادامه داد: وضعیت ادارات استان در زمینه اعتبارات هزینه ای بسیار مناسب نیست و آن ها توان پرداخت هزینه آب، برق و گاز، اضافه کاری و حق ماموریت را ندارند و این وضعیت ادارات ما را زمینگیر کرده است. نمایندگان می توانند در حل این مشکل کمک کنند.

مهندس بازوند گفت: حل بسیاری از مشکلات نیازمند تفویض اختیار به مدیران استانی است. وزارت خانه ها تمایلی به واگذارکردن این اختیارات ندارند و مجلس باید برای اصلاح این وضعیت کمک کند.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: اگر اختیارات استانی لازم برای تصمیم گیری پیرامون بازسازی مسکن مهرهای سرپل ذهاب و اسلام آباد وجود داشت تاکنون این موضوع به سرانجام رسیده بود.

وي افزود: بانک ها تسهیلات حوزه مسکن را با تضمین های زنجیره ای به زلزله زدگان واگذار می کنند ولی متاسفانه در زمینه واگذاری تسهیلات اشتغال زایی برابر ضوابط عادی عمل می کنند که به دلیل مشکل بودن تامین تضمین ها، روند کار بسیار دشوار شده است.

مقام عالي استان بيان داشت: واگذاری واحدهای راکد به بخش خصوصی ک فرصت مناسب برای رونق اقتصادی کرمانشاه است. این طرح علاوه بر مصوبه مجلس، از پشتوانه مصوبه سران سه قوه و تایید رهبر معظم انقلاب نیز برخوردار است.

وي تصريح كرد: پروژه هایی که در این قالب به طرح به بخس۶ خصوصی واگذار می شوند تا ۱۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردارند و کاربری آن ها طبق درخواست خریدار قابل تغییر است.

استاندار كرمانشاه گفت: حوزه آبریز سیروان ۶۰۰ میلیون مترمکعب در در سال آب مازاد دارد و بر این اساس مدیریت ارشد استان به دنبال انتقال بخشی از این آب از مسیر پاوه، روانسر و کرمانشاه به منظور توسعه بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی و همچنین تامین آب شرب است. برای تصویب این طرح بسیار مهم نیازمند همراهی همه جانبه نمایندگان استان هستيم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار