معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: تعداد کل اعضای کانون بیش از ۶۶ هزار و ۱۸۰ نفر است و ۱۸۰ مربی به صورت نیمه‌وقت و پاره‌وقت به فعالیت در کانون مشغول هستند و در کل ۴۱ مرکز کانون در سطح استان وجود دارد که ۲۸ مرکز ثابت، ۹ مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری در شهرستان همدان وجود دارد. خوشبختانه استقبال از برنامه‌های کانون بسیار خوب بوده است و در ۳ سال اخیر با وجود افزایش قیمت همه چیز ما هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشتیم.
کد خبر: ۶۵۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷ 24 September 2018
زهرا رضوی گفت: در ۳ شهرستان همدان، ملایر و تویسرکان کتابخانه پستی وجود دارد که عضوگیری آن در مدارس صورت می‌گیرد سپس برای بچه‌ها کتاب‌هایی به صورت کاملا رایگان ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضوی با بیان اینکه استقبال از برنامه‌های امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار خوب و بیش از انتظار ما بود، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «شادی، بالندگی و خلاقیت» با ۳۶۵ عنوان برنامه تحت عناوینی، چون شعار سال، حمایت از کالای ایرانی، چرا ایران را دوست داریم و توسعه کتابخوانی در تابستان روند خوب و رشد قابل‌توجهی نسبت به گذشته داشته است.

 



 



وی ادامه داد: ۳۰۰ عنوان کارگاه آموزشی با مضامین پویانمایی، خوش‌نویسی، نقاشی، سفال، لگو، رباتیک و ... برگزار شد که خروجی بسیار خوبی داشت. یکی از کارگاه‌ها با عنوان «من خوانده‌ام تو هم بخوان» با آموزش شیوه‌های نو و خلاق کتابخوانی به بچه‌ها و پویش فصل گرم کتاب با شعار «زندگی کردن تمرین می‌خواهد» با هدف توسعه کتابخوانی و مهارت زندگی که در ۷ جلسه، ۵ جلسه در همدان و ۲ جلسه در ملایر برگزار شد.

رضوی افزود: این پویش پنج‌شنبه شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در پارک‌ها با معرفی کتاب، قصه‌گویی، نمایش خلاق، شعرخوانی، مسابقات جذاب و نمایش برای بچه‌ها به همرا موسیقی اجرا می‌شد همچنین ۷ مورد نقد کتاب با حضور جلال‌الدین اکرمی و محمود پوروهاب نویسندگان خارج از استان و بهناز ضرابی‌زاده، مریم زندی و غلامرضا بکتاش از نویسندگان استان برگزار شد.

وی با اشاره به رویداد «همدان ۲۰۱۸» افزود: همزمان با برگزاری این رویداد در همدان در برنامه‌ای تحت عنوان هم‌نوایی ایرانی برای استان به معرفی اماکن و شخصیت‌های استان به شیوه نشریه‌های دیواری و قصه‌گویی پرداختیم همچنین جشنواره رضوی در ۱۳ رشته با بیش از ۵۰۰۰ شرکت‌کننده در عناوین مختلف مانند سرود، پویانمایی، کتاب‌سازی، تمبرسازی، کارت‌پستال‌سازی و ... برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان عنوان کرد: در مناطق حاشیه کتابخانه‌های سیار به صورت کاملا رایگان در خدمت کودکان هستند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۸ مرکز ثابت شهری دارد که حق عضویت در آن در حدود ۸۰۰۰ تومان است و هزینه کارگاه‌ها از ۲۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰ تومان برای شرکت‌کنندگان هزینه دارد و تمام ملزومات کارگاه‌ها توسط خود کانون تهیه شده و در اختیار کودکان قرار می‌گیرد همچنین ترم تابستان طی ۲۲ جلسه از خردادماه تا شهریور برگزار شد.

رضوی با اشاره به مسابقه کشوری قصه‌گویی بیان کرد: مسابقه قصه‌گویی با تولی‌گری هنرمند سرشناس کشور «سروش صحت» در حال برگزاری است و تا ۸ مهر ادامه دارد و ۲۵۵ نفر در این مسابقه ثبت‌نام و شرکت کردند که آثارشان ابتدا در استان سپس در منطقه و بعد در سطح جهانی داوری خواهد شد.

وی با بیان جزئیاتی از برنامه‌های کانون در هفته دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس ۱۵ عنوان برنامه به همراه اجرای سرود در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که از صداوسیما هم پخش زنده دارد و مرحله دوم مسابقه کوچه خاطرات هم امسال اجرا خواهد شد که از کودکان خواسته می‌شود تا با تحقیق از نام شهید کوچه خود زندگینامه او را به صورت کتاب بنویسند، این مسابقه پارسال هم برگزار شد و خروجی خوبی داشت همچنین مراسم اهدای نقاشی اعضای کانون پرورش فکری با موضوع دفاع مقدس به سرداران و امیران انقلاب در سطح استان را خواهیم داشت.

رضوی ادامه داد: کارگاه سفالگری با موضوع دفاع مقدس به طور خاص در شهرستان کبودراهنگ به صورت ورک‌شاپ و افتتاح نمایشگاه مرکز شماره ۲ با عنوان پرواز پروانه عاشق روز ۳۱ شهریور در زمینه آثار نقاشی، خوشنویسی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام کتابخوانی کتاب «گلستان یازدهم» اثر بهناز ضرابی‌زاده در سطح استان است که در رابطه با خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان است، نمایش عروسکی عصای جادویی هم با موضوع شهادت در طول ماه مهر برگزار خواهد شد، خاطره‌گویی توسط آزدگان دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان هم در این هفته اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اضافه کرد: همچنین برنامه دیگر کانون در این ایام دیدار با خانواده شهدای شهرستان تویسرکان است و یک نمایشگاه هم در رابطه با شهدا در محل برگزاری نمازجمعه در هفته دفاع مقدس برپا می‌شود.

وی با اشاره به خدمات کانون در همدان و شهرستان‌ها بیان کرد: در ۳ شهرستان همدان، ملایر و تویسرکان کتابخانه پستی وجود دارد که عضوگیری آن در مدارس صورت می‌گیرد سپس برای بچه‌ها کتاب‌هایی به صورت کاملا رایگان ارسال می‌شود و در روستا‌ها مربیان کانون با مراجعه به مدارس به برگزاری نمایش و سرود می‌پردازند.

رضوی اعلام کرد: خوشبختانه در تمام ۹ شهرستان مراکز سیار روستایی داریم و هر ماه دو مرتبه مربیان با مراجعه به این مناطق به ارائه خدمات می‌پردازد به طوریکه ۲۲۰ روستا در استان همدان تحت پوشش مراکز پستی و سیار هستند علاوه بر این کانون در نظر دارد با آغاز ماه مهر کودکان عشایر را هم تحت پوشش فعالیت‌های مختلف کانون قرار دهد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پایان عنوان کرد: کانون برنامه‌هایی را هم برای ایام محرم در نظر دارد که در قالب معرفی شخصیت، زیارت عاشورا و ... برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار