مسئول گنجینه شهدای اردکان:
مسئول گنجینه ایثار و شهادت شهرستان اردکان گفت: تاکنون قریب به ۱۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از اقصی نقاط کشور و همچنین بیش از یک‌صد نفر از مقامات فرهنگی، علمی، سیاسی، کشوری و لشکری از این گنجینه بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 22 September 2018

محمدرضا دهستانی اردکانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای گران‌قدر گفت: گنجینه ایثار و شهادت شهرستان اردکان با تلاش جمعی از جوانان و رزمندگان دوران دفاع مقدس از سال ۱۳۹۱ و به‌منظور حفظ آثار وزنده نگه‌داشتن یاد شهدای شهرستان و همچنین معرفی سیره و سبک زندگی شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه دایر شده است.

وی اظهار داشت: در این مجموعه سیر تاریخ صدساله کشور ایران به نمایش گذاشته‌شده است و این گنجینه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل آن به تأمین اعتبارات لازم نیاز است تا بتواند به بهره‌برداری کامل برسد.

مسئول گنجینه ایثار و شهادت شهرستان اردکان گفت: علیرغم اینکه هنوز این مجموعه به‌صورت رسمی افتتاح نشده است ولی تاکنون قریب به ۱۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از اقصی نقاط کشور و همچنین بیش از یک‌صد نفر از مقامات فرهنگی، علمی، سیاسی، کشوری و لشکری از این گنجینه بازدید کرده‌اند.

وی افزود: با تلاش جمعی از جوانان مخلص و خوش‌فکر و رزمندگان دوران دفاع مقدس، فضاسازی داخلی و خارجی مجموعه در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن خواهیم بود.

دهستانی گفت: خانواده‌های معظم شهدا با گنجینه ایثار و شهادت همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و آثار، دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی شهدا را در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند که در ویترین‌های جداگانه به همراه تصاویر شهدا در معرض دید عموم قرار داده‌شده است.

وی در پایان افزود: علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند در هفته دفاع مقدس از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۱ شب از این مجموعه کم‌نظیر واقع در خیابان آیت‌الله حائری اردکان روبروی درمانگاه امام سجاد (علیه‌السلام) بازدید داشته باشند. مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهای مختلف نیز می‌توانند با هماهنگی قبلی به‌صورت گروهی از این مجموعه بازدید کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار