نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: واقعه عاشورا در واقع حاصل عشق ورزی یاران سیدالشهدا (ع) در راه رسیدن به هدف و مسیری بود که آنها را مجذوب کرده و باید به یاد داشت هیچ موهبتی با فضیلت تر از ابراز محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) نیست.
کد خبر: ۶۵۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 19 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی  در جمع عزاداران حسینی شهر لومار اظهار داشت: جبر و بیداد زمانه عامل و محرکی برای این عاشقان پاکباخته بود که به این وسیله به قرب و فنای مطلق الهی برسند.

وی افزود: برخی از یاران سید الشهدا از موقعیت اجتماعی و سیاسی، جاه و ثروت خود گذشتند و با یاری امام و مقتدایشان به مطامع دنیوی پشت و پا زدند و با شهادت و از جان گذشتگی خود به جایگاهی بسیار رفیع در دنیا و آخرت دست یافتند که این جایگاه در شان هر کسی نیست.

لطفی با بیان اینکه شهدای کربلا و یاران شجاع امام حسین (ع) مظهر تقوای کامل الهی بودند، تاکید کرد: این افراد متقی در زندگی دنیا امتحان خود را به خوبی و سربلندی پس دادند تا به این مقام رسیدند و به اسطوره و ستاره های بی بدیل و درخشان تاریخ بشریت در همه اعصار از ابتدا تا انتهای خلقت شدند.

وی به اجر و اهمیت عزاداری برای سالار شهیدان اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک و طبق احادیث و روایات معتبر شرکت در مجالس عزاداری شهیدان کربلا بعنوان ذخیره آخرت محسوب می شود و حضور خودجوش، بی منت و چشم داشت مردم مومن و ولایت مدار در آئین های عزاداری محرم و عزای امام حسین (ع) بیانگر قدرشناسی و محبت ملت به. خاندان رسالت است.

وی با بیان اینکه مجالس عزای امام حسین(ع) نعمتی بزرگ و موهبتی الهی برای ملت مسلمان و خداجوی ما است، اظهار داشت: همه ساله مجالس عزای شهیدان نهضت عاشورا در سراسر کشور باشکوه هرچه تمام برگزار می شود و این سند افتخار و ارادت ما نسبت به اهل بیت است.

امام جمعه ایلام افزود: جای بسی شکرگذاری از درگاه باریتعالی است که ملت ایران را محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار داد و به ما توفیق حرکت در این مسیر به عنوان صراط مستقیم و مسیر هدایت داده است چرا که هیچ موهبتی با فاضلیت تر از محبت و رضایت مندی خاندان نبوت نیست.

وی یادآور شد: علمای بزرگ نقل کرده اند که نام عزاداران و برگزار کنندگان محافل عزای امام حسین (ع) و شهدای درگاهش ثبت و ضبط می شود و هیچ چیز از نظر ائمه اطهار مخفی نیست و کسانی که برای برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری های ماه محرم در این مجالس به هر طریقی و به اندازه توان و مکنت خود خالصانه کمک می کنند از اجر دنیوی و اخروی عظیمی نزد خداوند برخوردار هستند و کوچکترین هزینه و خدمت رسانی مردم در این مجالس هم نوشته و ثبت می شود و از چشم اهل بیت دور نخواهد ماند.

لطفی در ادامه در آستانه تاسوعا به جایگاه بسیار رفیع حضرت آقا ابوالفضل العباس اشاره کرد و افزود: مقام حضرت قمر بنی هاشم آنقدر بالا بود که امامان اطهار از ایشان با لقب امی العباس( عموی ما) یاد می کردند و طبق احادیث معتبر اهل بهشت به جایگاه ایشان در رضوان غبطه می خورندو همگان این آقای با کرامت را با صفت باب الحوائج می دانند و مقام وفاداری قمر بنی هاشم، ثبت و ضبط در تاریخ است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار