کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در ممسنی با حضور ۵۰ نفر مربیان و تسهیل گران، روز یکشنبه ۲۵ شهریور در محل کتابخانه عمومی شهر نورآباد برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 18 September 2018

تابناک فارس به نقل از دیار ممسنی: در این کارگاه سید ابراهیم حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ممسنی در خصوص جشنواره باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان به سخنرانی پرداخت و گفت: جشنواره باشگاه های کتابخوانی یکی از طرح های کتاب خوانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در راستای ترویج فعالیت های کتابخوانی برگزار می شود و هدف طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان کشور و نحوه آشنایی کودکان با کتاب و روش جذب و گرایش این قشر به کتاب است و شهرستان ممسنی در سال گذشته با برگزاری کارگاه آموزشی مربیان توسط اساتیدی که از تهران اعزام شده بودند با آموزش مربیان و تاسیس ۱۷ باشگاه در این جشنواره شرکت کرد .

حسینی افزود: امسال نیز در شهرستان ممسنی با توجه به دستور العمل اجرایی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ستاد جام باشگاه های کتابخوانی در شهرستان تشکیل و مصوب شد با همکاری ادارات بهزیستی ، کتابخانه عمومی ، کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش مربیانی جهت آموزش و تشکیل باشگاه به این ستاد معرفی که کارگاه آموزشی برای این مربیان برگزار شده است.

در ادامه کارگاه آقای شاسینی و خانم صدر نیا در خصو ص نحوه تاسیس باشگاه ، فعالیت های مرتبط با ترویج کتابخوانی ، نحوه انتخاب کتاب برگزیده باشگاه ، مستند سازی و تقویم زمانی جشنواره آموزش های لازم را به مربیان حاضر در کارگاه دادند.

در این کارگاه که با مشارکت فعال مربیان برگزار شد به صورت عملی مربیان دیدگاه های خود را در خصوص کتاب ها و نحوه و روش های خلاصه نویسی و معرفی کتاب بیان نمودند.

کارگاه-کتابخوانی

لازم به ذکر است مربیان و تسهیل گران شرکت کننده در این کارگاه آموزشی مدیران مهدکودک، مدیران کانون های فرهنگی مساجد، کتابداران کتابخانه های عمومی ، مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالان ترویج کتابخوانی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار