در جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس از اجرای هنرهای نمایشی به‌ویژه فیلم برای انتقال پیام‌های انقلاب اسلامی تأکید شد.
کد خبر: ۶۵۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم و جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، معاون اجرایی سپاه استان قم با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری اظهار داشت: از سرمایه‌های بزرگ معنوی ایران روحیه جهاد و نه گفتن به کشورهای استکباری است، هفته دفاع مقدس در گرامیداشت از شهدا و جانبازان بزرگ انقلاب اسلامی هرسال برگزار می‌شود.

مسیر دسترسی نمایشگاه یاد یاران مطلوب نیست

ستار احمدوند با تأکید بر جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس افزود: امید می‌رود تلاش‌های صورت گرفته در هفته دفاع مقدس با رضایتمندی تمام جانبازان و افرادی باشد که به نحوی در طول دوران جنگ تحمیلی جان خود را نثار کردند.

وی با بیان تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های استانی در برگزاری نمایشگاه و هفته دفاع مقدس در قم ابراز کرد: هفته دفاع مقدس صرفاً با تلاش‌های نیروهای مسلح استان انجام نمی‌شود، چراکه در این برنامه مجموعه متعددی از دستگاه‌های استانی دخیل هستند.

معاون اجرایی سپاه قم با اشاره به لزوم نگاه استانی برای برپایی باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری و حضور فعال دستگاه‌های مختلف استانی در برگزاری هفته دفاع مقدس باید به این برنامه به‌صورت استانی نگاه شده و بر مبنای آن برنامه‌ریزی انجام شود.

احمدوند با بیان زمان افتتاح نمایشگاه یاد یاران و هفته دفاع مقدس قم ابراز کرد: با آماده شدن زیرساخت‌های نمایشگاه یادیاران از شب شنبه این نمایشگاه با حضور آیت‌الله نوری همدانی به‌صورت رسمی در اردوگاه غدیر واقع در کوه خضر نبی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات دسترسی نمایشگاه یاد یادیاران ادامه داد: با افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی بخشی از مشکلات سابق حل‌شده اما با توقف مسیر دسترسی به نمایشگاه در جنب بلوار آیت‌الله بروجردی امکان دسترسی به نمایشگاه بسیار دشوار است.

معاون اجرایی سپاه قم با تأکید بر برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم بیان کرد: لیست نیازمندی‌های استان برای برپایی نمایشگاه یادیاران به‌صورت تفکیک‌شده مشخص و به دستگاه‌های استانی ابلاغ‌شده، حضور در منزل شهدای دفاع مقدس از برنامه‌های این هفته است.

احمدوند با بیان اهمیت تبلیغات محیطی و فضاسازی ویژه هفته دفاع مقدس ادامه داد: در هفته دفاع مقدس باید فضا و سیما شهری شکل و ظاهری درخور دفاع مقدس به خود گیرد، در این زمینه تبلیغات محیطی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: باید کمیته فرهنگی برای رصد درصد انجام برنامه‌های فرهنگی در استانداری قم تشکیل‌شده و نسبت به فعالیت واقعی ستاد نظارت و دقت نظر کافی داشته باشد.

معاون اجرایی سپاه قم با ابراز نگرانی از عدم ایمنی لازم در مسیر دسترسی به نمایشگاه یاد یاران خاطرنشان کرد: روشنایی و گاردریل مسیر دسترسی از بلوار آیت‌الله بروجردی به نمایشگاه یاد یادیاران هنوز تأمین نشده که امید می‌رود در فاصله کمتر از 5 روزبه آغاز نمایشگاه مهیا شود.

سینما سیار در نمایشگاه یاد یاران راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به تلاش‌های سپاه قم در برگزاری نمایشگاه یاد یاران و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: بیشترین بار نمایشگاه بر روی دوش نیروهای مسلح استان به‌ویژه سپاه قم است.

سید موسی حسینی کاشانی اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و به‌ویژه برگزاری نمایشگاه در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه یکی از کارهای اثربخش در امر دفاع مقدس بوده که می‌تواند در انتقال پیام و آرمان‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل جوان مؤثر باشد.

وی با تأکید بر تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد قم در انجام فعالیت‌های فرهنگی درخور شان شهروندان، افزود: برپایی سینما سیار در دل نمایشگاه یاد یاران یکی از کارهای فاخری بوده که می‌تواند در انتقال پیام‌های انقلاب اسلامی مؤثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان برخی دیگر از اقدامات این اداره کل در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه زنده خوشنویسی و انجام گروه سرودهای حماسی و ارزشی از دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هفته دفاع مقدس استان است.

حسینی کاشانی با بیان نتایج و اثرات مثبت کارهای فرهنگی عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در انجام و اجرای محیط فرهنگی و ایجاد فضای معنوی و مفرح در نمایشگاه یاد یاران تمام تلاش‌های خود را مصروف خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه برای حضور اثرگذار در این نمایشگاه چندین جلسه برگزارشده ادامه داد: برنامه شب‌شعر با محوریت شهدای مدافع حرم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و ادبی استان در نمایشگاه یادیاران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در برپایی نمایشگاه یاد یاران عنوان کرد: با تلاش‌های سپاه امید می‌رود استقبال مردمی امسال بیشتر از سال‌های گذشته شود.

انتقال فرهنگ شهادت بهترین راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمنان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به برپایی نمایشگاه یاد یاران تأکید کرد: وظایف و رسالت‌های دستگاه‌های استانی در برگزاری نمایشگاه یاد یاران باید به تمام آن‌ها ابلاغ‌شده و نسبت به انجام صحیح وظایف توسط آن‌ها حساسیت‌های کافی ایجاد شود.

سید محمدرضا هاشمی تصریح کرد: زمان برای مصوبات جدید برای ابلاغ به دستگاه‌های دیگر دیر شده بنابراین باید از فرصت اندک باقی‌مانده تا آغاز نمایشگاه اقدامات قابل‌توجهی انجام شود.

وی با انتقاد از عدم تشکیل جلسه ستاد دفاع مقدس با حضور مدیران و متولیان استانی عنوان کرد: باید آخرین جلسه هفته دفاع مقدس با حضور متولیان کار انجام می‌شد که متأسفانه این مسئله صورت نگرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان برخی از مشکلات مهم برپایی نمایشگاه یاد یاران ابراز کرد: بازگشایی خروجی بلوار آیت‌الله بروجردی به سمت نمایشگاه یاد یاران از مسائل مهمی بوده که باید در یکی دو روز آینده آماده و رسماً به بهره‌برداری برسد.

هاشمی با تأکید بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های نمایشگاه یاد یاران ابراز کرد: داربست زنی ورودی و خروجی نمایشگاه یاد یاران نیز از دیگر رسالت‌های مهمی بوده که شهرداری باید آن را تا قبل از آغاز نمایشگاه آماده کند.

وی اهمیت هفته دفاع مقدس را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: هفته دفاع مقدس جامعه هدفی خاصی ندارد و متعلق به تمام دستگاه و تمام نظام بوده که مورداحترام تمام آحاد جامعه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با تأکید بر اهمیت گسترش فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه به آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان نشان دادن و پیاده‌سازی فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهاد و ازجان‌گذشتگی است.

هاشمی هنرهای نمایشی را بهترین راه انتقال فرهنگ و ارزش‌های انقلاب دانست و ادامه داد: ارائه فرهنگ انقلاب اسلامی در قالب هنرهای نمایشی، تئاتر، عکس و اموری ازاین‌دست تأثیرگذاری بسیار بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان لزوم آشنایی نسل جوان از ارزش‌ها و مختصات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بیان کرد: فضاسازی شهری به‌ویژه باید توسط شهرداری قم دنبال شود، آموزش و پرورش باید بسترهای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه را ایجاد کند.

پنجشنبه هفته جاری 92 گلزار شهدای قم گلباران می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به مشکل تأمین برق نمایشگاه یاد یاران ابراز کرد: تأمین برق یکی از نیازهای اساسی بوده که باید قبل از آغاز نمایشگاه وضعیت آن مشخص شود.

احمد حسینی با بیان استقرار خودروهای امداد و نجات در دل نمایشگاه یاد یاران قم گفت: پیش‌بینی استقرار خودروهای امداد و نجات از دیگر نیازهای اساسی استان در برگزاری نمایشگاه یاد یاران بوده که با همکاری دستگاه‌های دیگر محقق شده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم باید تا روز جمعه تمام وظایف خود را در برپایی نمایشگاه یاد یاران انجام داده و تجهیزات و خودروهای خود را برای افتتاح رسمی هفته دفاع مقدس از محوطه نمایشگاهی خارج کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم ابراز کرد: تا ظهر روز جمعه باید باند رژه و دیگر الزامات مربوط به این مسئله مهم در محل برگزاری این نمایش حماسی انجام شود.

حسینی با اشاره به‌ضرورت فضاسازی مناسب محیطی در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: بعد از اتمام عاشورا و تاسوعا باید چهره ظاهری شهر به‌ویژه در مسئله دفاع مقدس پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های استانی در برگزاری هفته دفاع مقدس تأکید کرد: تمام دستگاه‌های استانی باید در حوزه جغرافیایی خود چند بنر و بیلبورد در زمینه دفاع مقدس نصب کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با تأکید بر لزوم تعامل دستگاه‌های استانی در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای انتقال پسماندها در نمایشگاه یاد یاران با اولویت شهرداری قم و با تعامل با راه و شهرسازی انجام می‌شود.

حسینی گلباران گلزارهای شهدای قم را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: روز پنجشنبه همزمان با سایر استان‌های کشور 92 گلزار شهدای موجود در استان قم گلباران می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار