رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به میدان امام(ره) و گلستان شهدا در روزهای تاسوعا و عاشورا اعمال می‌شود.
کد خبر: ۶۵۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 18 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ سرهنگ رضا رضایی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح انتظامی و ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در پیش است و در برخی از محورها و مناطق شهر اصفهان محدودیت‌های ترافیکی وجود دارد.

وی افزود: محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به میدان امام(ره) و گلستان شهدا در روزهای تاسوعا و عاشورا اعمال می‌شود؛ به دلیل برگزاری رژه نیروهای مسلح، از ساعت 24 روز جمعه 30 شهریور، محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به گلستان شهدا اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: محدودیت‌های ترافیکی از چهارراه آبشار و آپادانا و از میدان آزادی به سمت چهارراه فرایبورگ و گلستان شهدا اعمال خواهد شد؛ این محدودیت‌ها از چهارراه فرایبورگ به دلیل استقرار نیروهای مسلح تشدید خواهد شد.

وی با بیان این که از روز اول مهر ماه طرح ویژه‌ای با حضور تمامی نیروها برای امنیت و مناسب‌سازی مسیرها برای شهروندان آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهم در روز اول مهر ماه نهایت همکاری را با پلیس راهور داشته باشند.

رضایی با تأکید بر عدم توقف خودروها در مقابل مدارس اذعان داشت: در روزهای اول و دوم مهر ماه ممکن است مشکلات ترافیکی پیش آید که مردم می‌توانند با مدیریت زمان و عدم توقف در مقابل مدارس و مراکز آموزشی، در داشتن یک ترافیک روان به پلیس کمک کنند.

وی با بیان این رانندگان سرویس مدارس باید دارای مجوز و صلاحیت‌های لازم باشند، تصریح کرد: آمار تلفات استان اصفهان در 5 ماهه نخست سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: راکبان موتورسیکلت‌ همچنان دارای بیشترین آمار تلفات هستند که این آمار در استان اصفهان بالاست و از میانگین کشوری 20 درصد بیشتر است.

وی با بیان این که فرهنگ‌سازی و افزایش دوربین‌های ثبت تخلف، آمار تلفات و تصادفات خودرو را کاهش‌ داده اما آمار تلفات مربوط به موتورسیکلت‌ همچنان پا برجاست، اضافه کرد: خانواده‌ها نباید موتورسیکلت را در اختیار جوانانی قرار دهند که فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند.

رضایی یادآور شد: روزی نیست که در استان اصفهان، خبر مرگ و میر ناشی از تصادف موتورسیکلت‌سواران منتشر نشود؛ میانگین سنی فوتی‌های ناشی از تصادفات موتورسیکلت بین 15 تا 30 سال است.

وی ادامه داد: چنین آماری نشان می‌دهد نیروی کار آینده در اثر تصادف با موتورسیکلت‌ در حال از بین رفتن هستند؛ برخی استان‌های کشور علی‌رغم داشتن آمار بالاتر راکبان موتورسیکلت‌ نسبت به اصفهان، آمار تلفات کمتری دارند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: این که دانش‌آموزان عادت کرده‌اند از درب منزل سوار سرویس مدرسه بشوند، فرهنگ جالبی نیست و بهتر است کمی هم پیاده‌روی کنند و یا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی بیان کرد: وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان فراهم است، ضرورتی در استفاده از خودروهای شخصی نیست، میلیاردها تومان برای راه‌اندازی مترو هزینه شده و مردم باید از این ناوگان سریع حمل و نقل عمومی  استفاده کنند.

رضایی حل مشکلات ترافیک شهری را تنها به دست مردم قابل حل دانست و تأکید کرد: آمار خودروهای تک‌سرنشین در شهر اصفهان به بیش از 70 درصد رسیده و این موجب آسیب‌های زیست‌محیطی می‌شود.

وی با بیان این استفاده دانش‌آموزان از وسایل حمل و نقل عمومی و پیاده‌روی در مسیر منزل تا مدرسه موجب افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود، متذکر شد: آلودگی هوا آسیب‌های زیادی برای مردم در پی دارد و  حتی روی جنین انسان هم اثر می‌گذارد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این که 86 هزار و 550 خودرو در استان اصفهان تعویض پلاک شده‌اند، اظهار داشت: 6 هزار و 800 خودروی سبک از رده خارج شده‌اند و در 5 ماهه نخست سال جاری نزدیک به هزار گواهینامه در استان اصفهان توقیف شده است.

وی در پایان اضافه کرد: وقتی تخلفات رانندگی هر فرد از مرز یک میلیون تومان بگذرد، راننده موظف به پرداخت جریمه است که در صورت عدم پرداخت، خودروی مالک توقیف خواهد شد؛ در همین راستا 5 هزار و 700 خودرو در 5 ماهه نخست امسال در اصفهان متوقف شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار