همزمان با هشتمین روز از ماه محرم پیکر مطهر2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و در پارک مادر شهرستان تنکابن به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 18 September 2018

ایرنا ، در این آیین معنوی ، مردم عزادار تنکابن با سر دادن شعار های' الله اکبر، لا اله الا الله ، محمد رسول الله و علی ولی الله ' پیکرهای مطهر این شهدای والا مقام را بر روی دستان خود تشییع کردند.
پیکر مطهر این دو شهید گمنام 21 و 25 ساله که در عملیات‌های کربلای 4 و 6 به شهادت رسیده بودند پس از تشییع از مصلی شهید بهشتی در جایگاه ابدیشان در پارک مادر تنکابن به خاک سپرده شد.
آیین وداع با این شهدای گمنام هم شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان دستگاههای اجرایی تنکابن در مصلی شهید بهشتی این شهرستان برگزار شده بود.
امام جمعه تنکابن در این آیین معنوی گفت : شهدا گنجینه ارزشمندی از معرفت به خدا و عشق به اسلام و ائمه عصمت و طهارت هستند که با صفای دل خود و شناختی که از تعالیم اسلام به ویژه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع)‌ داشتند برای حفظ و پایداری ارزش‌های این نظام از جان خود گذشتند.
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر بر ضرورت استمرار راه شهدا تاکید کرد و افزود: امروز مردم خود را مدیون کسانی می دانند که بزرگترین سرمایه زندگی خود یعنی جانشان را فدای عزت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور کردند.
وی حضور پر شور و حماسی مردم در شب وداع و تشییع پیکر شهدای گمنام در تنکابن را بسیار خوب توصیف کرد و اظهارداشت : این حضور می‌تواند به معرفی صحیح فرهنگ شهادت و بیان اندیشه‌های آنان در معرفی این فرهنگ غنی اسلامی به نسل نوین انقلاب اثربخش باشد.
نخستین بار در سال 74 پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی به خاک سپرده شد و پس از آن بود که این رسم خوشایند به دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی، آموزش و تحقیقاتی راه یافت.
هم اکنون در 130 نقطه کشور شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند و بیش از یکهزار نقطه در کشور نیز در انتظار تدفین شهدای گمنام است.
در حال حاضر پیکر 11 شهید گمنام در تنکابن مدفون است که با ورود 4 شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در این شهرستان به 15 شهید گمنام رسید.
مازندران پیش از این هم میزبان 295 شهید گمنام بود که پیکرهای پاکشان در 104 نقطه استان به خاک سپرده شد.
مردم مازندران تاکنون بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده اند.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن با تقدیم 562 شهید در غرب مازندران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار