یزد ـ معلمان طرح حمایتی یزد خواستار بررسی مشکلات خود از سوی شورای شهر شدند.
کد خبر: ۶۵۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 18 September 2018

نمایندگان معلمان طرح حمایتی با حضور در شورای شهر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ضمن بیان مشکلات و مطالبات، خواستار بررسی از سوی نمایندگان خود در شورای شهر شدند.

در اینه جلسه که با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد، سه نفر از معلمان طرح حمایتی به بیان مشکلات خود پرداختند که قرارداد، بیمه و پایه حقوق از اولویت‌های مطرح شده توسط آنها بود.

جعفرپور از معلمین طرح حمایتی، عدم امنیت شغلی و پایین بودن حقوق ومزایا را از مشکلات جدی این بخش از شاغلان آموزش و پرورش دانست.

نحوه قراردادها برنامه ریزی معلمان طرح حمایتی را به هم ریخته است

وی همچنین با اشاره به نحوه قراردادها عنوان کرد: فرایند قراردادها به سه ماه تقلیل یافته و برنامه ریزی معلمان طرح حمایتی را به هم ریخته است.

نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به سیستم برون سپاری در آموزش و پرورش اظهار داشت: قبلا بر اساس شرایط علمی استخدام‌ صورت می گرفت اما امروز شرایط به گونه ای است که مجلس اجازه استخدام نمی دهد و با توجه به ضرورت نیاز به معلم ‌در مدارس، برون سپاری ‌را در اموزش وپرورش ایجاد کرد.

سیدحسین آزادی بیان کرد: آموزش و پرورش از این فضای حقوقی استفاده کرد و مدیران کل استانها از مجوز دولت استفاده کرده و موسساتی ایجاد شد تا برای تامین معلمین مدارس طی قرارداد اقدام شود.

وی با تاکید بر کیفیت آموزش عنوان کرد: معلمان باید از ‌امنیت شغلی‌ برخوردار باشند تا بدون دغدغه، بهترین آموزش را ارائه کنند.

شورای شهر با درخواست مکتوب موضوع را پیگیری می کند

آزادی خاطرنشان کرد: لازم است درخواست مکتوب ارائه شود تا شورای شهر موضوع را دنبال کند.

ونوس عامری، عضو شورای شهر یزد نیز در این جلسه، شرایط این طرح را ناعادلانه و به دور از شأن معلمی دانست و اظهار داشت: به عنوان یک معلم دغدغه ها را درک می کنم و شرایط پیش آمده شایسته همکاران نیست.

وی افزود: معلمان نیاز به امنیت شغلی دارند و تکریم می‌خواهند و این شایسته نیست که معلمان حق تدریسی در تعطیلات دریافتی ندارند و ‌در بسیاری موارد از حمایت کمی برخوردار هستند.

عامری ادامه داد: این وضعیت بسیار بد باعث شد اعتراضات به وجود آید و برخی از این معلمان تا شش ماه حقوق دریافت نکردند و این در حالی است که معلمان حمایتی عملکرد درخشانی داشتند.

قرارداد و حقوق معلمان طرح حمایتی متناسب با درخشش معلمان این طرح نیست

وی تصریح کرد: جامعه این انتظار را دارد تا نمایندگان شورا به این موضوع ورود کنند و به عنوان دغدغه ای از همشهریان آن را پیگیری کنند.

حمیدرضا ‌قمی، عضو دیگر شورای شهر یزد نیز در این جلسه تعریف کار در این طرح را نادرست دانست و اظهارداشت: این تعریف کار برای معلمان استاندارد نبوده و حق و حقوق تعریف شده در شأن این قشر فرهنگی نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار