در جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اقدامات غیر کارشناسی شهرداری سابق در پارک 580 هکتاری شیراز بر لزوم اخذ سند قانونی مالکیت و اقدامات کارشناسی در فازهای بعدی تأکید کردند.
کد خبر: ۶۵۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 18 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:در جلسه علنی شورای شهر شیراز بررسی طرح پارک 580 هکتاری دراک موردبحث قرار گرفت.

حیدر اسکندر پور با بیان اینکه اقدام شهرداری شیراز در تملک زمین پارک 580 هکتاری دراک برای جلوگیری از دست‌درازی زمین‌خواران مثبت بوده است، اظهار داشت: برخی کارشناسان نسبت به اقدامات شهرداری در این محدوده انتقاداتی وارد کردند که صحیح است، اقدامات با توجه به مسائل زیست‌محیطی، اقلیمی و زمین‌شناسی نبوده است و به‌جای حضور کارشناسان و انجام مطالعات لازم، دو نفر از مجموعه شهرداری سابق کارهای موردی انجام دادند.

شهردار شیراز گفت: برای تملک قانونی این مجموعه نیاز به حفظ وضع موجود و مصوبه شورا و تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان داریم.

وی با اشاره به اینکه محدوده پارک، هزار و صد هکتار است که در حال حاضر در 580 هکتار آن کارهایی انجام‌شده است، افزود: اقدامات انجام‌شده در فاز اول بدون مطالعات زمین‌شناسی و اقلیمی بوده است که برای فازهای بعدی باید با کار کارشناسی و مطالعات علمی بدون تخریب منابع طبیعی و با همان رویکرد حفظ اراضی از تصرف، اقدامات خود را در این محدوده دنبال کنیم.

نوذر امامی با اشاره به اینکه 680 هکتار از زمین‌های دراک مربوط به موقوفه برق فروشان بوده که 580 هکتار آن پارک شده است، ابراز داشت: برخی‌ها از وجود گسل در محدوده پارک خبر می‌دهند، حاجتی عضو شورا هم می‌گوید که احداث ساختمان‌ها در منطقه دالان هوای شیراز را بسته است اما ما در حال حاضر نمی‌توانیم ساختمان‌ها را تخریب کنیم؛ وضعیت پارک 580 هکتاری از مدیریت قبل بر ما تحمیل‌شده و ما فعلاً به دنبال حفظ وضع موجود هستیم تا بعدازاین اقدامات شهرداری در چارچوب قانون و با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی و... انجام شود.

احمدرضا دستغیب نیز ابراز داشت: اقدامات انجام‌شده در پارک 580 هکتاری مصداق ساختن خانه در زمین مردم است، برای اخذ سند قانونی باید طرح را مصوب کنیم تا با حفظ مالکیت، شهرداری برای انجام فازهای بعدی با مطالعات و نظارت کمیسیون شهرسازی اقدامات را انجام دهد.

احمد تنوری با بیان اینکه ما از نحوه انتخاب مشاوران شهرداری شیراز بی‌اطلاع هستیم، گفت: ما شعار اتاق شیشه‌ای را می‌دهیم اما انتخاب مشاوران در شهرداری غیر شفاف است، لازم است مردم بدانند که مشاوران پروانه صلاحیتشان را از کجا اخذ کردند، برچه اساسی انتخاب و چه میزان حقوق می‌گیرند.

به گفته وی اطلاع از نحوه انتخاب مشاوران موجب پیشگیری از اقدامات غیر کارشناسی در شهرداری می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار