کد خبر: ۶۵۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲ 18 September 2018
منابع سوری از شنیدن صدای چندین انفجار در شهر لاذقیه خبر می دهند .
خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی ناشناس به سازمان صنایع فناوری در استان لاذقیه در غرب سوریه خبر داد

خبرگزاری سانا اعلام کرد سامانه دفاع هوایی سوریه چندین موشک شلیک شده به سمت لاذقیه را رهگیری کرده است.

منابع دیگر نیز از فعال شدن پدافند ارتش سوریه در لاذقیه و طرطوس خبر داده و احتمال حمله هوایی اسرائیل را مطرح کرده اند.
برخی خبرها از شلیک موشک ها از سمت دریا حکایت دارد و احتمال حمله از طرف آمریکایی ها را جدی تر می کند اما گویا آمریکا مسئولیت این حملات موشکی را نپذیرفته است و برخی حمله را متوجه اسرائیل می دانند .
دانلود
لازم به توضیح است قبل از حمله به سوریه وزارت دفاع روسیه اندکی پس از توافق میان رئیس جمهور این کشور و همتای ترکیه ای او برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی را در این شهر شمالی سوریه انجام نخواهد داد
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه و پس از اتمام مذاکرات میان روسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی اعلام کرد که روسیه در شهر ادلب سوریه عملیات نظامی اجرا نخواهد کرد.

شویگو نسخه ای از توافق به دست آمده در مورد ادلب را که به امضای او و همتای ترکیه ایش خلوصی آکار رسیده بود به خبرنگاران نشان داده و افزود: «طی ساعات آینده، ما تمامی موارد مطرح شده در این سند را با آن ها (مقامات سوریه) هماهنگ خواهیم کرد.»

روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از دیداری دوساعته در شهر سوچی در کنفرانسی خبری شرکت کرده و خبر حصول توافق برای ایجاد منطقه غیرنظامی میان تروریست ها و نیروهای سوری در شهر ادلب را اعلام کردند.

منطقه غیرنظامی مذکور قرار است مشترکا توسط نظامیان ترکیه و پلیس نظامی روسیه اداره شود.

به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، نیروهای نظامی ترکیه و روسیه با هماهنگی یکدیگر اقدام به گشت زنی در هر دو سوی مرزهای منطقه غیرنظامی مورد توافق خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که جابجایی در بزرگراه های بین حلب و لاذقیه و همچنین بین حلب و حما باید تا پایان سال جاری میلادی به حالت عادی برگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار