بانک مرکزی تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در فاصله سال زراعی ۱۳۹۶ تا امسال را به مدت سه سال امهال کرد.
کد خبر: ۶۵۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 17 September 2018

بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که موضوع مربوط به امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده را بر اساس ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به مدت سه سال به بانک‌ها ابلاغ کرده است. بر این اساس طبق بند "خ" ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کارگروه موظف است صرفا پس از اعلام استان‌هایی که در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه قرار گرفته و توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری‌ها اعلام شده‌اند، مشمولین واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه را به بانک های عامل جهت امهال سه ساله تسهیلات متقاضیان معرفی کند. "

بر این اساس از بانک‌ها خواسته شده با معرفی مشمولین واجد شرایط امهال تسهیلات از طریق کارگروه مندرج در مصوبه دولت، مراتب را در چارچوب ضوابط بانکی اجرا و عملکرد تصویب‌نامه‌های موصوف در مقاطع سه ماهه را به بانک مرکزی ارسال کنند تا متعاقباً مراتب جهت تأمین هزینه سه ساله امهال به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس شود.

این ابلاغیه در حالی اجرایی می‌شود که اخیرا نیز وزیر جهاد کشاورزی از بانک مرکزی خواستار بخشودگی جرایم دیرکرد و سود کارمزد خسارت‌دیدگان این بخش که ناشی از حوادث غیرمترقبه است، شده بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار