مديركل راهداری استان اصفهان خبر داد
مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بيش از 98 درصد از ترددهای حمل و نقل عمومی در استان اصفهان ايمن گزارش شده است و تلاش ما در راستای كاهش اين مسأله همواره ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 17 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، مهدی خضری در همایش بازآموزی مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر اظهار کرد: 90 درصد از حمل و نقل بار و کالا در بستر جاده‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان این که افزایش تردد در جاده‌ها نقش مدیران فنی در تأمین امنیت وسایل حمل و نقل عمومی کالا و مسافر را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد، افزود: با دستور دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برنامه بازآموزی مدیران فنی در دو بخش کالا و مسافر برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در این دوره تمام دروسی که برای احراز مدرک مدیریت فنی مورد نیاز است، بازآموزی شد؛ 200 شرکت در حوزه حمل و نقل مسافر و 400 شرکت در بخش حمل و نقل کالا در استان اصفهان به فعالیت مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: راهکار عملی ما برای کاهش تصادفات در جاده‌ها، آگاه‌سازی مدیران فنی از نقش حساس و ویژه آن‌ها در جلوگیری از حوادث است؛ مدیران فنی باید نقش خود در بحث ایمنی تردد در جاده‌ها چه در بخش مسافر و چه در بخش کالا جدی بگیرند.

خضری از در نظر گرفتن سهم تقصیر در تصادفات برای مدیران فنی خبر داد و اذعان داشت: براساس قوانین جدید اگر مدیر فنی با آگاهی از نقص خودرو اجازه حرکت خودرو در بستر جاده را صادر کند و سپس حادثه‌ای رخ دهد، مدیر فنی نیز در این حادثه مقصر شناخته شده و برابر قانون با او برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: مدیران فنی باید تمام مسائل مربوط به سلامت و ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه مسافر و کالا را بررسی کنند چراکه مردم به اعتماد مدیران فنی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان حفظ اعتماد عمومی به ناوگان حمل و نقل مسافر و بار را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 98 درصد از ترددهای حمل و نقل عمومی در استان اصفهان ایمن گزارش شده است و تلاش ما در راستای کاهش این مسأله همواره ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار