مدیر کل حج و زیارت آذربایجان‌غربی اشاره به اینکه امسال هزینه صدور روادید برای زائران 41 دلار شده است گفت: علاوه بر آن امسال از هزینه بیمه اندکی کاسته شده و صدور روادید به شکل انفرادی انجام می یابد.
کد خبر: ۶۵۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 17 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدرضا ندیری امروز با اشاره به زمان آغاز ثبت نام پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: ثبت نام زائران از اوایل هفته آینده از طریق سامانه«سماح» آغاز شده و تا 10 روز مانده به روز اربعین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال معادل قیمت ارز ثانویه از طریق سیستم اعمال می‌شود تصریح کرد: بنابراین با توجه به نوسانات قیمت ارز، زائران بهتر است که در همان زمان آغازین ثبت نام، اقدام کنند.

هزینه صدور روادید 41 دلار شد

 با اشاره به اینکه امسال هزینه صدور روادید برای زائران 41 دلار است گفت: علاوه بر آن امسال از هزینه بیمه اندکی کاسته شده و صدور روادید نیز که در سال گذشته به صورت گروهی بود امسال به شکل انفرادی انجام می یابد اما این مانع صدور روادید گروهی نمی‌شود.

وی بیان کرد: امسال براساس تفاهم نامه ای که با طرف عراقی انجام شده است، هر زائری بدون ویزا وارد عراق شود، دستگیر و روانه زندان می‌شود.

سال گذشته 17 هزار نفر از استان در پیاده روی اربعین شرکت کردند

ندیری اظهار کرد: در سال گذشته 17 هزار نفر زائر از سراسر استان برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند که ثبت نام 13 هزار نفر از آنها از طریق سامانه«سماح» بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال پوشش بیمه‌ای تا 20 کیلومتر مانده به عراق شامل شده و خارج از آن، بیمه ای شامل نمی‌شود تصریح کرد: علاوه بر آن در داحل عراق نیز تنها شهرهای زیارتی مانند نجف، کربلا، سامرا و کاظمین تحت پوشش بیمه هستند و سایر شهرهای غیرزیارتی شامل بیمه نمی‌شود.

اخذ هزینه دستی از زائران برای صدور روادید ممنوع شد

مدیر کل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه بیان کرد: همچنین امسال تمامی دفاتر زیارتی باید از طریق دستگاه پوز و درگاه اینترنتی هزینه ویزای زائران را دریافت کنند چون کسی حق گرفتن هزینه دستی را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر زائری قصد سفر به صورت گروهی را دارد حتما بررسی کرده و فریب افرادی که به صورت دربست آنها را به کشور عراق می‌رسانند را نخورند گفت: متاسفانه در سال گذشته برخی افراد از این مسئله سوء استفاده کرده و با وعده اینکه اسکان و تغذیه زائران آنان را فراهم می کند، از آنها مبالغی گرفته اما با فریب کاری، زائران را در لب مرز رها کردند.

موکب داران خدمات خود را در داخل کشور ارائه دهند

ندیری در ادامه با بیان اینکه بهتر است موکب داران، خدمات خود را در مرزهای ایران و در داخل خود کشور ارائه دهند افزود: چون زائران در داخل کشور نیاز بیشتری داشته اما در عراق تمامی خدمات از سوی این کشور به زائران ارائه می شود.

وی اظهار کرد: امسال ورود زائران به عراق برای راهپیمایی اربعین از طریق مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و در صورت تامین زیرساخت ها از سوی عراق و ایران، از مرز خسروی نیز امکان پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار