‌رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان فارس با اشاره به تعطیلی برخی از دفاتر فعال در این حوزه در سطح استان، وضعیت موجود را نامناسب ارزیابی کرد. ‌
کد خبر: ۶۵۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 17 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمود فخری گفت: از ابتدای امسال تاکنون روند تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در فارس مانند بسیاری از نقاط کشور، سرعت گرفته است.

او با اشاره به اینکه سرمایه گذاران، فعالان و کارکنان این بخش وضعیت مناسبی نداشته و شرایط دشواری را طی می کنند، گفت: بیش از ٩٠ درصد از شاغلین دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی استان فارس را بانوان تشکیل می‌دهند، بنابراین بخش اعظمی از مشکل به این گروه از جامعه باز خواهد گشت.

فخری با تصریح اینکه تعطیلی دفاتر، بیکاری کارکنان که بخش اعظم آنان زنان هستند را به دنبال دارد، گفت: آسیب تعطیلی این دفاتر ابتدا متوجه زنان است؛ کسانیکه قطعا در تامین معاش خانواده نقش دارند و معلوم نیست پس از خروج آنها از کار چگونه امرار معاش خواهند کرد .

وی با انتقاد از فشار بی‌منطق امور دارایی نسبت به دفاتر گردشگری در فارس، گفت: در شرایط فعلی به جای کمک خیلی‌ها تعدیل نیرو یا تعطیلی را به عنوان راهکار مطرح می‌کنند، حال آنکه تبعات این اقدامات بسیار زیاد خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فارس فعالیت کارکنان این دفاتر را به مثابه کشاورزان در شرایط خشکسالی و کم‌آبی توصیف کرد.

فخری ادامه داد: بسیاری از متولیان شرکت‌های مسافرتی از جیب خود حقوق کارمندان را پرداخت می‌کنند اما در عین حال دارایی و تامین اجتماعی حاضر به همکاری برای ادامه حیات و فعالیت این دفاتر نمی‌شوند و سنگ‌اندازی می‌کنند. حال جای سؤال دارد که مگر خود بیمه تامین اجتماعی طلب بیمارستان‌ها را می‌دهد؟ یا ضرر و زیان آنها را تقبل می‌کند؟

فخری ادامه داد: تعدادی دفاتر درخواست تعطیلی و تعدیل نیرو داده‌اند، اما بسیاری از دفاتر همچنان حفظ آبرو کرده و کج‌دار و مریض فعالیت می‌کنند که متاسفانه امور دارایی از حفظ آبروی آنها شاکی است‌.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان فارس گفت: ظاهرا امروز جریمه‌ای هم بابت دلسوزی برای دفاتر باید بدهیم در حالی‌که شرایط دفاتر کاملا بهم ریخته و اگر شرایط بدین منوال پیش رود، یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار