نشست تخصصی مطالعه کاربردی پدیده خودکشی در استان ایلام با سه محور، واکاوی علل وقوع این پدیده، ارائه راهکارهای مربوطه و بررسی اقدامات انجام گرفته در سطح استان در این زمینه، در دانشگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۶۵۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 17 September 2018

 نشست تخصصی مطالعه کاربردی پدیده خودکشی در استان ایلام (علل، راهکارها،اقدامات) با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، دکتر نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر عدالتی، معاون دانشجویی، خانم دکتر طهماسبی، مدیرکل اجتماعی استانداری، خانم دکتر همتی، رئیس سازمان بهزیستی، دکتر سپیدنامه، دبیر واحد استانی شبکه جامعه و دانشگاه، اساتید و صاحب نظران، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، در این نشست با تشکر از اهتمام دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه در برگزاری این نشست تخصصی و با ابراز امیدواری برای اینکه نتایج این نشست مورد استفاده سازمان های مربوطه قرار گیرد، تأکید کرد در مواجهه با مشکلات و معضلات اجتماعی، نباید سریع ورود کرده و شعاری عمل کنیم، بلکه باید با صبر و بصورت غیرمستقیم ورود کرد، تا به نتایج بهتری دست یافت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در مواجهه با این پدیده ها از موازی کاری اجتناب کرد، تأکید کرد وقتی یکی نهاد موازی تأسیس می گردد، توزیع نامناسب بودجه را به دنبال خواهد داشت و به جای اینکه به اهداف مورد نظر دست یافته شود، دچار رکود عملکرد در آن زمینه خواهیم شد.

دکتر میزایی تأکید کرد نباید پدیده های اجتماعی را با سیاست در هم آمیخت و نباید مردم را از آینده ناامید کرد، بلکه باید پدیده های اجتماعی را شفاف مورد شناخت قرار داد و راهکار لازم را ارائه نمود.

هر حقیقتی را نمی شود بصورت کامل در رسانه ها بازتاب داد

در این نشست، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام، ضمن خیرمقدم به میهمانان و حاضرین در نشست، اظهار داشت: یکی از شعارهای اصلی دانشگاه ایلام، دانشگاه مسئولیت گراست و در یکی از محورهایی که دانشگاه در آن ورود کرده و مسئولیت پذیرفته، حوزه اجتماعی است.

وی ادامه داد: در این راستا واحد استانی شبکه جامعه و دانشگاه در استان راه اندازی گردید تا دانشگاه در خدمت مردم استان باشد و برگزاری این نشست تخصصی در راستای همان وظیفه اجتماعی است که خوشبختانه مورد استقبال اساتید، صاحب نظران و مدیران اجرایی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام  تأکید کرد: پدیده های اجتماعی را نمی شود به تنهایی حل کرد و برای همین باید مسئولین اجرایی، نمایندگان مجلس و دانشگاه ها با همراهی و همکاری همدیگر راهکار مناسب را اتخاذ کرده و اجرا نمایند که لازمه این امر باور داشتن و اعتماد به نهاد علم است که خوشبختانه با حضور اساتید صاحب نام و متخصص در سطح دانشگاه های استان می توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

دکتر علی اکبری، تاکید کرد: هر حقیقتی را نمی شود بصورت کامل در رسانه ها بازتاب داد، که این امر نه تنها کمکی به حل معضلات و مشکلات نخواهد کرد، بلکه ممکن است بر مشکلات موجود هم بیفزاید و برای همین صاحبان رسانه ها باید در این قبیل مسائل سراغ متخصصین ذیربط بروند و با استفاده از نظرات آنان ضمن اینکه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند، با ارائه راهکار لازم و امید دادن به مردم در حل این معضلات گام بردارند.

در مواجهه با پدیده های اجتماعی باید از مباحث نظری خارج، و به  فکر راهکار باشیم

در این نشست، دکتر نوذ  ری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، با تشکر از دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه به خاطر برگزاری این نشست، تأکید کرد در مواجهه با پدیده های اجتماعی شد و به تا میزان آسیب های منتج از آن را کنترل کرده و کاهش دهیم.

دکتر نوذری لازمه حل این مسائل را هماهنگی و همراهی نهادهای مختلف و از جمله مجموعه استانداری، مدیران اجرایی، دانشگاه ها، صاحب نظران و سازمان های مردم نهاد عنوان کرد و بر ضرورت ارائه راه حل های علمی از طرف دانشگاه بعنوان نهاد علم در استان به دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

در این نشست، دکتر کوروش سایه میری، دکتر فتح الله محمدیان، دکتر امید علی باپیری و دکتر علی ایار به ایراد سخنرانی درباره پدیده خودکشی و مسائل مربوط به آن در استان ایلام پرداختند که اهم مسائل حول محور: تبیین آمار مربوط به خودکشی، واکاوی علل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این پدیده، استراتژی های موفق در پیشگیری از خودکشی، بررسی نقش خانواده ها در پیشگیری از این پدیده و نحوه همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف در مقابله با آن از جمله محورهای مورد نظر سخنرانان این نشست بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار