رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه با اشاره به کاهش اخیر قیمت مرغ در بازار، گفت: اگر قیمت مرغ کمتر از کیلویی ۹ هزار تومان شود دوباره مرغداران ضرر می‌کنند و جوجه‌ریزی نخواهند داشت و در نتیجه باید منتظر موج گرانی مرغ باشیم.
کد خبر: ۶۵۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 17 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،میثم غلامی  با اشاره به افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ روند نزولی پیدا کرده و برای عمده‌فروشان به 9850 تومان رسیده است.

وی قیمت واقعی و منطقی مرغ را کیلویی 9 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: اگر روند کاهشی قیمت مرغ ادامه پیدا کند و به کمتر از 9 هزار تومان برسد، دوباره تولیدکنندگان ضرر خواهند کرد.

غلامی افزود: حتی با همین قیمت فعلی نیز مرغداران سود چندانی نمی‌برند، چه برسد به آنکه قیمت مرغ به کیلویی کمتر از 9 هزار تومان هم برسد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه با اشاره به افزایش هزینه‌های مرغداران، افزود: طی چند ماه اخیر و با گران شدن دلار هزینه تولید مرغ بالا رفته، زیرا بسیاری از نهاده های مورد نیاز از جمله ذرت، سویا، دارو، مکمل و ... با ارز وارد می‌شود و هزینه زیادی برای تولید کننده دارد.

غلامی یادآوری کرد: با این شرایط مرغ ارزانتر از کیلویی 9 هزار تومان دیگر برای تولیدکننده نمی‌صرفد و این امر باعث می‌شود بسیاری از تولیدکنندگان جوجه‌ریزی نداشته باشند.

وی نتیجه عدم جوجه‌ریزی را کاهش تولید مرغ دانست و عنوان کرد: با این روند باید منتظر موج دوباره افزایش قیمت مرغ در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه معتقد است، این شرایط هم به ضرر تولیدکننده و هم به ضرر مصرف کننده خواهد بود.

غلامی تنها راهکار را تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران با دلار ارزان قیمت دانست تا تولید برای آنها صرفه داشته باشد و اظهار کرد: دولت باید سویا، ذرت، دارو و ... را با ارز دولتی برای مرغداران تامین کند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار