اولین نشست خبری کمیسیون فرهنگی اجتماعی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد. در این جلسه که با حضور حجت نظری، محمد جواد حق شناس، الهام فخاری، حسن خلیل آبادی و احمد مسجد جامعی آغاز شد به بحث و بررسی در خصوص عملکرد یکساله کمیسیون پرداخته و به سوال خبرنگاران پاسخ داده شد.
کد خبر: ۶۵۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 16 September 2018

به گزارش تابناک : اولین نشست خبری کمیسیون فرهنگی اجتماعی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد. در این جلسه که با حضور حجت نظری، محمد جواد حق شناس، الهام فخاری، حسن خلیل آبادی و احمد مسجد جامعی آغاز شد به بحث و بررسی در خصوص عملکرد یکساله کمیسیون پرداخته و به سوال خبرنگاران پاسخ داده شد.

 

حق شناس؛ انتقاد از کاهش بودجه فرهنگی سال ۹۷

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی در این خصوص گفت: یک سال از دوره پنجم شورای شهر گذشت که بخش عمده ای از این مدت به تثبیت اعضا سپری شد؛ در کمیسیون فرهنگی شاهد تغییر رویه بودیم.

حق شناس با انتقاد از بودجه ۹۷ عنوان کرد:کاهش قابل توجه بودجه فرهنگی و اجتماعی مهم ترین اتفاق سال گذشته بود و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات این بخش کاهش یافت و تلاش بسیاری برای جبران کردیم اما با مصوبه صحن، جبران این کاهش بود.

وی افزود: جلساتی با معاونت برنامه ریزی و فرهنگی نیز برای برنامه سوم صورت گرفت.

حق شناس با اشاره به تغییر دیدگاه شورای پنجم افزود: به نشاط اجتماعی و پایداری فرهنگی توجه ویژه ای داشتیم و جایگاه نوروز خوانی از مهم ترین فعالیت هایی بود که با عنوان سنت گرامی داشته شد؛ همچنین حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی از اهم فعالیت ها بود. همچنین توجه ویژه به بافت تاریخی داشتیم.

وی ادامه داد: در مجموع ۴۹ جلسه عادی کمیسیون داشت و ۹ جلسه فوق العاده برگزار شد.

حق شناس در مورد حاشیه های نمایشگاه عطر سیب گفت: نمایشگاه عطر سیب سابقه چندین ساله دارد و در دوران احمدی نژاد انجام و قالیباف روی آن تاکید کرد اما هر سال ۷ میلیارد هزینه شد در صورتی که در سال های ابتدایی ۳.۵ میلیارد بود.
وی ادامه داد: این بودجه به بن تبدیل شد و بین هیات ها تقسیم می شد؛ در سال جاری شاهد کاهش ۳۵۰ میلیاردی بودجه بودیم و تاثیر زیادی بر فعالیت ها داشت. در بررسی های کمیسیون تنها دو میلیارد و سیصد و شصت می توانستیم اختصاص بدهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی افزود: در سال های قبل کمک به برنامه اربعین داشتیم که جا پایی در بودجه نداشتیم و این امر را قانون مند کردیم و در ردیف بودجه قرار دادیم.

حق شناس عنوان کرو: عطر سیب هم مشخص نبود چه حوزه ای را شامل میشود و موضوع به سمت شفافیت باید می رفت. نمایشگاه برگزار شد ولی امکان اختصاص بن به ۲۸ هزار هیات نبود؛ اما نمایشگاه برگزار شد. همچنین این واقعه از از بودجه در اختیار شهردار استفاده نشد.

خلیل آبادی؛ ۵ هزار قنات خشک شده به دلیل توسعه مترو

حسن خلیل آبادی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: چشمه علی بر اساس حفاری خط ۶ مترو دچار خشکی شد؛ مسئولین مترو تلاش می کنند بگویند بر اساس خشکسالی اتفاق افتاده در صورتی مشاور تذکر داده بود این میراث ۸ هزار ساله دچار بحران میشود.

وی افزود: در کشورمان دلمان خوش است ۸ خط مترو زدیم که ۵ هزار قنات تهران خشک شده است.

خلیل آبادی عنوان کرد: همچنین در مورد خیابان مردم عنوان شد که مسائل امنیتی مطرح است که دیوار کشی کرده ایم در صورتی که در سراسر دنیا مسائل امنیتی الکترونیکی است.

وی افزود: به میراث فرهنگی بی توجهی بسیار شده است. در دنیا یک میراث فرهنگی آسیب ببیند تا رفع نشود تیتر اخبار است. اگر برج و اتوبان نداشته باشیم میتوان بدست آورد اما هویت ملی قابل بازگشت نیست.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار