فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: از سه باند سارق دستگیر شده در مجموعه۲۲۰ سرقت از منزل کشف شده است که آمار نشان می دهد که نیروی انتظامی عملکرد مطلوبی را در این زمینه داشته است.
کد خبر: ۶۵۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از حوزه:سردار احمدعلی گودرزی،امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات پلیس آگاهی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته سرقت های متعددی در منازل صورت گرفته است، اظهار داشت: سه باند را دستگیر کرده ایم که یکی از آنان مسلحانه سرقت می کرده اند، این سارقین تا کنون ۱۵ نفر در سه باند بوده اند.

وی افزود: سرکرده باند نخست از سارقین به نام محمد به همراهی عادل و رضا که از استان های دیگر بوده اند، همچنین سه تا خانم نیز همدست این افراد بوده اند که در حاشیه شهر شیراز اسکان پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: روش سرقت این باندهای سرقت توپی زنی بوده و بیشتر زیور آلات، مدارک هویتی، سلاح، ظروف قیمتی و پرنده های زینتی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه مدت فعالیت باند های سرقت منازل یک سال و نیم به صورت متوالی بوده است، تصریح کرد: تا کنون این نه نفر باند نخست به ۱۵۰ سرقت اعتراف کرده اند، همچنین دو تن از این افراد مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند، تقریبا این باند منهدم شده که البته این افراد تحت تعقیب دیگر استان ها نیز بوده اند.

وی به دیگر از سرقت منازل اشاره کرد و ادامه داد: این باند به ۵۰ فقره سرقت تا کنون اعتراف کرده اند این افراد سارقینیی در حرکت بوده اند.

سردار گودرزی باند سوم سرقت از منازل را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: باند بعد سارقین در حرکت بوده که از کرج، همدان، خوزستان و اصفهان سرقت کرده اند به صورت خانوادگی به شیراز می آمده اند و در ایام تعطیلات این کار را می کردند، وسیله ارتکاب جرم نیز خودروهای سرعتی مانند ماکسیما و ۲۰۶ بوده است.

وی تصریح کرد: سه باند سارق در مجموعه۲۲۰ سرقت از منزل کشف شده است، آمار نشان می دهد که کلانتری ها خوب عمل کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در موضوع کشف سرقت ها عملکرد مطلوبی داشته ایم، عنوان کرد: در طول شش ماه گذشته سرقت های مسلحانه ۷۷ درصد، سرقت های به عنف ۳۷ درصد کاهش و در مجموع کشف سرقت ها ده درصد افزایش پیدا کرده که نشان از مهارت افزایی و اشراف اطلاعاتی پلیس است.

وی عنوان کرد: وقوع قتل ها در شش ماه گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است، همچنین۱۲۱ درصد نسبت به شش ماه گذشته کشف قتل ها انجام شده است.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: وقوع جرایم جعل و کلاه برداری ۳۲ درصد افزایش و در کشف ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که در مجموع ۸۰ درصد جرایم جعل و کلاه برداری کشف شده است.

وی به کشف کلاه های قاچاق اشاره و بیان کرد: در مبارزه با قاچاق با بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است که نسبت به مدت مشابه ۵۱ درصد کشفیات نیروی انتظامی افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس عنوان کرد: ۱۹۸ محموله ای مهم که از صد میلیون و پانصد میلیون تومان بیشتر بوده کشف شده است.

وی با اشاره به احتکار اجناس در سطح استان ابراز کرد: انباری در رکن آباد با تعزیرات به صورت مشترک کشف کرده ایم که ۳۵۶ کارتن پوشاک بچه و تعدادی یخچال به مبلغ یک میلیارد دو پانصد میلیون ریال ضبط شده که در سامانه مربوطه ثبت نشده که در واقع قاچاق محسوب می شود.

سردار گودرزی دستگیری سارقین جاده ای را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سارقین جاده ای را در جاده خاوران نیز دستگیر کرده ایم چ، این باند اغلامی مانند برنج را از ماشین های باری به سمت ماشین خود می برده اند، تعداد دستگیر شدگان این باند نیز پنج نفر بوده اند.

وی به عملیات های بیوتروریسم در ایام محرم اشاره و خاطر نشان کرد: در دستور العمل آمده همه افراد را توجیه کرده ایم، در هر هیءت چند پلیس افتخاری یا همیار محرم و دو عنصر انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس گذاشته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ادامه داد: همه اقدامات تامینی در سطح استان انجام شده است، نیروی انتظامی بیش از ده هزار نیرو را در اختیار گرفته و از بیش از دو الی سه هزار نیرو را در ایام محرم استفاده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار