معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در سفر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به خراسان رضوی تصمیماتی برای کمک به برخی از پروژه‌های راه و آزادراهی خراسان رضوی و تکمیل و تسریع در اجرای آن‌ها گرفته شد.
کد خبر: ۶۵۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 15 September 2018

به گزارش تابناک : محمد مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برخی پروژه‌های استان به دلیل کمبود اعتبار به نوعی دچار رکود و کندی در اجرا شده و در تعدادی هم به دلیل مشکلات جاری نیاز بود با حضور وزیر یا معاون وزیر راه و مسئولان استان برای آن‌ها تصمیم گیری شود.

وی افزود: در این رابطه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی که بازدیدی از پروژه‌های راه و آزادراهی استان داشت در نشستی با حضور استاندار و مسئولان استان تصمیمات خوبی اخذ شد که در این راستا به منظور کمک به تسریع در اجرا و پیشرفت پروژه آزادراه مشهد – گلبهار – چناران مقرر شد ظرف دو هفته آینده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق خزانه به پروژه تزریق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بخشی دیگر از مشکلات این پروژه اعم از تملک اراضی مسیر و صدور مجوز انشعابات آب برای تامین آب مورد نیاز پروژه هم قرار شد با حمایت استانداری از سوی دستگاه‌های مربوطه سرعت بیشتری یابد.

مقدوری با اشاره به رضایت معاون وزیر از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه افزود: سال گذشته کلنگ این پروژه به طول ۵۳ کیلومتر از مشهد تا چناران به زمین زده شد و امروز در ۴ قطعه مختلف کارگاه‌ها تجهیز شده و در دست اجراست.

وی گفت: آستان قدس رضوی با سهم ۷۰ درصدی در این پروژه مشارکت دارد کار با شرایط بسیار خوبی مدیریت و دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: پروژه حرم تا حرم طرح دیگری است که در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیر شد و موضوع کمبود منابع مالی برای اجرای آن مطرح گردید.

مقدوری گفت: قطعه یک این پروژه در مسیر مشهد تا نیشابور به طول ۱۵ کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیااز حدود ۱۰ ما قبل فعال و تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی آن انجام شده است و مشکلی از نظر تملک اراضی و عملیات اجرایی وجود ندارد و تنها مساله کمبود منابع مالی بود که معاون وزیر راه شهرسازی وعده تامین ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه به صورت ویژه تا پایان سال را داد.

وی افزود: در یکی دو موضوع دیگر در رابطه با این پروژه هم نیاز بود استانداری حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشد از جمله تامین منابع قرضه برای تامین مصالح، سوخت و ماشین آلات پیمانکار که مقرر شد کمک بیشتری به آن شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره پیگیری باقیمانده عملیات اجرایی باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام – تایباد که حدود 50کیلومتر است و نیز بخشی از باند دوم محور مشهد – سرخس گفت: این مباحث هم بررسی و مقرر شد برای هر یک از آن‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی شود که حداکثر تا شهریور ماه سال ۹۹ با توجه به کمک‌هایی که دولت در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به استان برای این دو پروژه مصوب نمود، به انجام برسد.

مقدوری  اعتبار مصوب برای محور مشهد – فریمان – تایباد را بر اساس این مصوبه ۱۰۰ میلیارد تومان و مشهد سرخس ۸۰ میلیارد تومان عنوان و گفت: تلاش بر تحقق این منابع است و بدین منظور مقرر شد مجوز‌های لازم توسط شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور صادر شود. 

وی با اشاره به اینکه ۶۰ کیلومتر از مسیر راه آهن خواف – هرات هم اکنون در داخل خاک افغانستان در دست اجراست، افزود: پیرامون این پروژه و نیز باند دوم سه راهی شادمهر – کاشمر، باند دوم تربت حیدریه – خواف و باند دوم تربت حیدریه – زاوه نیز در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی تصمیماتی گرفته شد که امید است منجر به نتیجه مطلوب برای تسریع در اجرا و انجام این پروژه‌ها شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار