زینی‌وند تأکید کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، تاکید کرد: حفظ برند طلای یزد و ‌رفع مشکلات این صنف در دستورکار تیم اقتصادی استان قرار دارد .
کد خبر: ۶۵۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 15 September 2018

«علی زینی‌وند» در نشست شورای راهبری خوشه طلای استان با بیان این‌که صنعت طلاسازی از جمله مشاغل قدیمی و سنتی در استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: نباید به برند طلا و جواهر استان یزد ‌خدشه ای وارد شود یا این‌که این برند به استان دیگری منتقل گردد .

وی افزود: عیار بالا و به نوعی دست ساز بودن از جمله ویژگی‌های شاخص طلا و زیورآلات ساخته شده در استان یزد می‌باشد که حتی شهرت جهانی نیز یافته است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به این‌که رفع مشکلات صنف طلا و جواهر در دستور کار ویژه تیم اقتصادی استان قرار دارد، گفت: لازم است در شرایط فعلی کشور ‌تمام دستگاه‌ها اعم از امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط با این صنعت، همه چیز را به نفع تولیدکنندگان، بخش خصوصی و مردم ببینند .

زینی‌وند در پایان سخنان خود خواستار جانمایی محلی مناسب برای استقرار تولیدکنندگان و کارگاه‌های طلا و جواهر استان یزد و در محدوده‌‌ای متمرکز با نظر خود تولیدکنندگان و ذینفعان این صنعت شد .

گفتنی‌ است؛ کسادی بازار، رکود، قانون مالیات بر ارزش افزوده، ‌حفظ نیروی اشتغال و قاچاق طلا به بهانه صادرات مهم‌ترین مواردی بود که از سوی رئیس و اعضای اتحادیه صنف طلا و جواهر یزد به عنوان مشکلات اصلی این صنف مطرح شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار