ترکیه از مذاکره آنکارا با همه طرف های درگیر در سوریه در خصوص ادلب خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 15 September 2018

به گزارش تابناک : آنکارا در آستانه ملاقات رهبران ترکیه و روسیه که هر یک از جناح های رقیب حمایت می کنند، اعلام کرد برای آتش بس در ادلب در حال مذاکره با همه طرف‌های درگیر در جنگ سوریه است.

ترکیه هفته گذشته نتوانست بر سر آتش بس در ادلب به توافق برسد. اما در روزهای اخیر حملات هوایی به این منطقه متوقف شده و منابع طرفدار حکومت سوریه می گویند حملات زمینی به ادلب ممکن است در آینده نزدیک انجام نشود.

منابع تروریست ها نیز گفته اند بخشی از نیروهای دولتی در روزهای اخیر خطوط مقدم جبهه در شمال غربی سوریه را ترک کرده‌اند.

در این میان ترکیه نیروهای خود در چندین پایگاه نظامی در داخل ناحیه ادلب را تقویت کرده که در جوار مرزهای جنوبی آن کشور واقع شده و توسط گروه‌های افراطی و شورشیان مورد حمایت ترکیه کنترل می شود.

در خصوص مذاکرات انجام شده میان آنکارا و طرف های درگیر در سوریه، مولود چاووش اوغلو ، وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور با وزرای خارجه چندین کشور تماس گرفته و با «تمام بازیگران در سوریه» در حال تماس است.

او گفت: ما برای آتش بس در ادلب تلاش می کنیم و درخواست حکومت ترکیه برای عملیات نظامی هدفمند علیه گروههای تروریستی از جمله ائتلاف تحریر الشام به جای تهاجم همه جانبه به منطقه را تکرار کرد.

در این میان سازمان ملل متحد هشدار داده که حمله نظامی گسترده به ادلب که حدود سه میلیون نفر در آن زندگی می کنند ممکن است به یک فاجعه بشری بی سابقه منجر شود. ترکیه که اکنون میزبان سه و نیم میلیون مهاجر سوری است می گوید، نمی تواند موج دیگری از پناهجویان را بپذیرد.

یک مقام نیروهای محلی طرفدار حکومت سوریه نیز گفت در مورد ادلب «یک کشمکش سیاسی» وجود دارد ولی همزمان حملات هوایی به مواضع گروه تحریر الشام ادامه خواهد یافت.

دیده بان حقوق بشر سوریه که اخبار جنگ را جمع آوری و منتشر می کند اعلام کرد در روز جمعه نیز منطقه آرام بوده است.

خبرگزاری روسی اینترفکس نیز از قول «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفت در صورت لزوم روسیه به بمباران مواضع گروههای تندرو ادامه خواهد داد ولی در عین حال مسیرهایی را برای خروج مردم از منطقه خواهد گشود. لاوروف افزود روسیه از توافق های محلی برای مصالحه نیز حمایت خواهد کرد.

علاوه بر این دیروز جمعه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اعضای شورای امنیت این کشور اوضاع سوریه را بررسی کرده و در این جلسه گفته است نگران فعالیت گروههای تندرو در ناحیه ادلب است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار