رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و تهدید به اخاذی یکی از شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 15 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی وصول شکایت یک خانم مبنی بر اینکه فردی ناشناس با انتشار عکس‌های شخصی او در اینستاگرام اقدام به تهدید و اخاذی از وی کرده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی، تحقیقات و اقدامات خاص پلیسی متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، متهم برای سوء استفاده و رسیدن به مقاصد شوم خود خانم شاکی را در محل کار خود استخدام و پس از آشنایی و جلب اعتماد و پیشنهاد ازدواج به عکس‌ها و تصاویر شخصی و خصوصی وی دسترسی پیدا کرده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: متهم به واسطه عکس‌هایی که در اختیار داشته با ایجاد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتشار تصاویر خصوصی شاکی درخواست های نامشروعی از این خانم داشته است و اقدام به تهدید و اخاذی از وی کرده است.

رئیس پلیس فتا ایلام عنوان کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی به افرادی اعتماد می‌کنند که هویت واقعی و نیت و مقاصد آنها مشخص نیست و همین امر می‌تواند مشکلات فراوانی برای آنها به وجود آورد که نیاز است همه از اطلاعات به خصوص تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود مراقبت کرده و از انتشار آن‌ها در فضای مجازی و ارسال برای دیگران خودداری کنند.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده با جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار