معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان پنجمین استان باسواد کشور است، گفت: در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال، ۱۰۲ هزار نفر بی‌سواد در استان اصفهان وجود دارند.
کد خبر: ۶۵۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 15 September 2018

به گزارش تابناک : بهمن امیدقائمی با اشاره به 102 هزار نفر بیسواد در استان اصفهان، اظهار داشت: استان اصفهان جزء پنج استان برتر با سواد کشور است.

وی افزود: نهضت سوادآموزی استان اصفهان، هر ساله بیش از 8 هزار نفر بیسواد را در نواحی مختلف استان جذب می‌کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تغییراتی در ساختار، محتوا و روش­ها انجام شده، گفت: تغییراتی در محتوای کتاب‌­های آموزشی و کاربردی­‌تر‌شدن آنها به وجود آمده است.

وی ادامه داد:  آموزش سواد در سه مرحله سوادآموزی، انتقال و تحکیم انجام می‌گیرد و علاوه بر خواندن و نوشتن، مفاهیم اجتماعی و حرفه‌آموزی نیز به آنها آموزش داده می‌شود.

امیدقائمی روش­های استفاده از وسایل الکترونیکی در کلاس­های آموزشی را یکی از جدیدترین روش‌­های آموزشی در این بخش دانست و اظهار داشت: آموزش ICDL‌، تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از گوشی و تبلت از برنامه‌­های سواد‌آموزی است که مدت سه سال از اجرا و استفاده آنها می‌­گذرد.

وی با اشاره به طرح تشویقی دانش آموزان برای با سواد کردن والدین بی‌­سواد، گفت: دانش‌آموزان می‌­توانند در صورت تمایل نسبت به با سواد کردن والدین بی‌­سوادشان اقدام کنند و به ازای این کار در  شرکت در کلاس‌های تقویت بنیه، اردوهای تربیتی تفریحی در اولویت انتخاب باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش افزود: هر سوادآموزی که در سوادآموزی شرکت کند و بعد از امتحان، نمره قبولی بیاورد، مبلغ 150 هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار