دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت:با اشاره به اینکه بستر مطالبه از مسوولین باید در مساجد شکل گیرد، ادامه داد:آیا مشکل شیراز برگزاری همایش پالوده شیرازی است، فقر را باید در حواشی دید.
کد خبر: ۶۵۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 15 September 2018

تابناک فارس به نقل از حوزه: سلیمان مهدوی، پیش از خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، با اشاره به عدم همکاری ادارات با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این ستاد وظیفه اجرایی ندارد بلکه پیگیری آن را به دنبال دارد و برای ایجاد یک حرکت بزرگ باید گفتمان عمومی ایجاد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بستر سازی برای امر بعروف توسط مردم را یکی دیگر از ماموریت های این مجموعه دانست و تصریح کرد: امر به معروف هم حق، هم وظیفه و هم تکلیف است همه مردم باید به دنبال حق باشند.

وی عنوان کرد: ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرایی نیست اما یکی از وظایف ما برای گفتمان عمومی آموزش است و این آمادگی را برای مشخص شدن چگونگی و چرایی امر به معروف وجود دارد که تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ نفر آموزش خیابانی برای این امر دیده اند.

مهدوی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ شورای اداری در سطح استان برای راه اندازی شورای امر به معروف و پیگیری در ساختارهای مختلف انجام شده است و ستاد امر به معروف یک نهاد مردمی است، قانون نوشته شده و همه مسوولان کاملا توجیه شده اند، باید از نمایندگان مجلس استان گله مند بود، که چند جلسه تاکنون در جلسات شورای امر به معروف شرکت کرده اند، چرا باید اینگونه باشد وظیفه ما مردم مطالبه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ادامه داد: شهرداری موظف است ۴۰ شورای امر به معروف راه اندازی کند که اگر این کار را کرده بود یک پارچه سیاه برای محرم در خیابان ها دیده می شد، برای جشنواره پالوده شیرازی می توانند کار کنند اما برای امر به معروف کار نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه حق مظلوم بیشتر از بین می رود، تصریح کرد: مردم باید روحیه مطالبه گری داشته باشند و اگر می خواهیم انقلاب بماند باید همانند، امام حسین(ع) حرکت کنیم، قانون پشتیبان مردم است، همه می دانند که قانون اجازه امر به معروف کردن را به آنان داده است بنابر این باید در این عرصه تلاش کنیم.

مهدوی به معرفی امر به معروف از منظر امام علی(ع) پرداخت و ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر بالاتر از جهاد، موجب پشت گرمی مومنین، ثواب مضاعف و اجر فراوان دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به امر به معروف از یکدیگر پیشی بگیریم که به ضرر آمرین تمام نشود، امر به معروف نکردن لعن خداوند و نازل شدن بلاها و عدم امکان همنشینی با خداوند را به دنبال دارد و معاون یک اداره کل گفته است تابلو امر به معروف را در این مکان نصب نکنید، چند نامه به مسوولان زده ایم که یک جلسه شورای امر به معروف تشکیل دهید اما این امر اتفاق نیفتاده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه انقلاب ما از مساجد آغاز شد، تصریح کرد: بر اساس قانون تمام مساجد باید دارای شورای مردمی امر به معروف تشکیل شود که امام جماعت مسوولیت آن را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه بستر مطالبه از مسوولین باید در مساجد شکل گیرد، ادامه داد:آیا مشکل شیراز برگزاری همایش پالوده شیرازی است، فقر را باید در حواشی دید.

مهدوی بیان کرد: وضعیت نماز باید بهتر از این در جامعه دیده شود، احیای مراکز دینی باید مورد توجه قرار گیرد،دچار کمبود مسجد در شیراز هستیم که باید در اولویت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار