کد خبر: ۶۵۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 14 September 2018

اتمام عملیات حفاری
سرویس شهرستانها: مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اتمام عملیات حفاری هدینگ تونل شهدای خلیج فارس در محور لارلامرد حدفاصل ارد- فداغ خبر داد.
باقری فرد اظهار داشت: حذف گردنه صعب‌العبور بالنگستان حدفاصل محور ارد- فداغ که در سال 1389 با احداث تونل 860 متری در دستور کار راه و ترابری وقت قرار گرفته و پس از انجام 80 متر بدلیل عدم وجود منابع مالی متوقف شده بود، در سال 1395 در راستای حذف گردنه صعب‌العبور بالنگستان در لیست پروژه‌های رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب سازمان راهداری قرار گرفت و به اداره کل راه و شهرسازی لارستان ابلاغ شد.
وی افزود: قرارداد اجرای این عملیات به مبلغ 104 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد و اتمام عملیات حفاری قسمت فوقانی تونل و بازگشایی آن به اتمام رسید.
بهره‌برداری از شبکه برق
سرویس شهرستانها: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری شبکه برق‌رسانی تالاب بین‌المللی چغاخور خبر داد.
بهمن عسگری سوادجانی گفت: شبکه برق‌رسانی تالاب بین‌المللی چغاخور از توابع شهرستان بروجن با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان اجرا و بهره‌برداری شد.
وی تأکید کرد: برای اجرای شبکه برق‌رسانی خط 20 کیلوولت تالاب بین‌المللی چغاخور حدود چهار هزار متر شبکه شامل پایه‌کوبی و نصب ترانس 50 کاوا انجام شده است.
افتتاح رینگ شهری
اهواز- خبرنگار کیهان: ضلع غربی بزرگ‌ترین رینگ شهری اهواز در مسیر پل ششم تا بلوار گلستان همزمان با اتمام عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان‌های شهرک پیام افتتاح شد.
طول مسیر این پروژه شش کیلومتر در دو باند رفت و برگشت به عرض 14 متر است که باعث کاهش زمان سفر از پل ششم تا بلوار گلستان از 12 دقیقه به 7 دقیقه خواهد شد، افتتاح این پروژه موجب کاهش 450 هزار ساعت زمان سفر شهروندان می‌شود.
همچنین این پروژه در بعد صرفه‌جویی ریالی کاهش هزینه سفرها برای یک سال 54 میلیارد تومان را به همراه دارد و باعث 6/3 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت در یک سال است که از نظر ریالی نیز 18 میلیارد تومان می‌شود.
رفع کمبود آب
ماسوله- خبرنگار کیهان: مشکل کمبود آب شهرک تاریخی ماسوله با افتتاح خط لوله انتقال آب چشمه منطقه «دوله چای» رفع شد.
پروژه خط لوله پلی اتیلنی انتقال آب چشمه منطقه «دوله چای» به منبع آب شهرک تاریخی ماسوله به طول 7 هزار و 100 متر با اعتبار 7 میلیارد ریال از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و طی 3 ماه به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن مشکل تأمین آب شهرک تاریخی ماسوله در فصول گرم و در زمان اوج حضور گردشگران مرتفع شد.
آموزش 800 هزار خارجی
تبریز- خبرنگار کیهان: در طول 35 سال گذشته 800 هزار تبعه خارجی، تحت پوشش آموزش سوادآموزی قرار گرفتند.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل گفت: سال گذشته 76 هزار نفر از اتباع خارجی از آموزش‌های سوادآموزی برخوردار شدند.
غلامرضا کریمی افزود: حدود 2 میلیون بی‌سواد 10 تا 50 سال در کشور است، در حالی که در دنیا فقط 1 درصد کاهش بی‌سوادی صورت می‌گیرد در ایران بیش از 47 درصد رشد در گروه‌های 10 تا 50 سال تحقق یافته که در هیچ یک از کمپین‌های سوادآموزی دنیا وجود ندارد.
وی گفت: 90 درصد امور نهضت سوادآموزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
افزایش قیمت قیر
شهردار تبریز از افتتاح کارخانه آسفالت 160 تنی تمام اتوماتیک تبریز خبر داد.
«ایرج شهین باهر» گفت: یک تن قیر قبلاً در بازار 8 میلیون ریال بود ولی اکنون آن را به 43 میلیون ریال می‌دهند.
برخی از کارخانجات قیر تبریز ضمن آلوده کردن هوای شهر، حاضر به فروش قیر به شهرداری نیستند و قیر را به خارج صادر می‌کنند.
وی افزود: اکنون با راه‌اندازی این کارخانه، آسفالت مرغوب تولید می‌شود و با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در هزینه‌های خرید آسفالت صرفه‌جویی و کیفیت آسفالت معابر تبریز نیز افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار