رئیس یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های کارگری انگلیس می‌گوید مناقشه یهودستیزی در حزب کارگر نقشه رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی نسبت به جنایت‌های تل‌آویو در فلسطین است.
کد خبر: ۶۵۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 14 September 2018

مارک سروتکا' رئیس اتحادیه خدمات عمومی و تجاری انگلیس (پی.سی.اس) که در حاشیه اجلاس کنگره اتحادیه کارگری انگلیس سخنرانی می‌کرد گفت: رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا اتهامی را به حزب کارگر نسبت دهد که وجود خارجی ندارد. 
اشاره او به ادعای لابی صهیونیسم در انگلیس است که جرمی کوربین رهبر چپ‌گرای حزب کارگر را به داشتن گرایش‌های ضد سامی گری متهم می‌کند.
درواقع آن‌ها از سه سال پیش تاکنون، یعنی درست پس از انتخاب کوربین به رهبری حزب کارگر پویشی را به راه انداخته و به بهانه یهودستیزی تعداد زیادی از اعضای حزب کارگر را از فعالیت سیاسی معلق کرده‌اند.
هفته گذشته حزب کارگر انگلیس مجبور شد تا تعریف ضد سامی گری متعلق به سازمان بین‌المللی اتحاد یادبود هولوکاست را موردپذیرش قرار دهد که بر اساس آن اعضای حزب کارگر دیگر قادر نخواهند بود تا رژیم صهیونیستی را با حزب نازی آلمان قیاس کرده و یا نژادپرست بخوانند 
بااین‌حال ماجرا به اینجا ختم نشد و نشریه صهیونیستی 'جویش کرونیکل' دیروز با طرح ادعای تازه‌ای مدعی شد که رهبر حزب کارگر تلاش می‌کند تا از طریق ایجاد فضای ارعاب برای نمایندگان طرفدار رژیم صهیونیستی ، آن‌ها را برکنار کند. در گزارشی که این نشریه منتشر کرد، به ماجرای اخیر روی عدم اعتماد اعضاء حزب کارگر به خانم ژوان ریان نماینده منطقه انفیلد شمالی و رئیس گروه دوستی اسرائیل اشاره و ادعا شد که پویش طرفداران کوربین به‌تدریج مشغول پاک‌سازی وفاداران به تل‌آویو در این حزب هستند. 
در همین رابطه رئیس اتحادیه پی سی اس افزود که در سال جاری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سفارتخانه این کشور را از تل‌آویو به قدس منتقل کرده، 'صدها فلسطینی ازجمله زنان و کودکان توسط ارتش اسرائیل به قتل رسیده، آمریکا کمک‌های مالی خود را به فلسطین متوقف کرده' که مجموعه این تحولات ضرورت پایان محاصره غزه را مورد تأکید قرار می‌دهد.
او سپس این پرسش را مطرح کرد که آیا مضحک نیست به‌جای محکوم کردن جنایت‌های صورت گرفته توسط رژیم اسرائیل و تأکید بر حق حاکمیت فلسطین، این پرسش مطرح می‌شود که آیا حزب کارگر به یهودستیزی گرایش دارد؟
این فعال سیاسی بابیان اینکه اعتقادی به تئوری توطئه ندارد، افزود: اما یکی از بهترین راه‌های پنهان کردن جنایت‌های صورت گرفته توهین کردن و طرح داستان‌هایی است که وجود خارجی ندارد و به اعضاء حزب کارگر پیوستی ندارد.
این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که مردم انگلیس نسبت به لابی و نفوذ رژیم صهیونیستی در سیاست‌های این کشور معترض هستند. بیش از 10 هزار انگلیسی به‌تازگی توماری را امضا کرده که در آن خواستار تحقیق و پاسخگویی دولت نسبت به نفوذ عناصر رژیم صهیونیستی در کشورشان شده‌اند.
درواقع این اعتراض‌ها به اظهارات جنجالی یک دیپلمات ارشد سفارت رژیم صهیونیستی در لندن به نام 'شای ماسوت' برمی‌گردد که در جریان آن وی گفته است آلن دانکن معاون وزیر خارجه انگلیس را به دلیل مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی برکنار خواهد کرد.
ماسوت در یک گفت‌وگوی خصوصی که فیلم ویدیویی آن منتشرشده گفته است: رژیم اسرائیل با استفاده از بودجه‌های محرمانه و حمایت مخفیانه، از طریق سفارت خود در لندن، برای نفوذ به احزاب سیاسی انگلیس تلاش می‌کند.
بااین‌حال وزارت امور خارجه انگلیس در جوابیه‌ای اعلام کرد که ما باور نداریم که دولت اسرائیل در سیاست‌های انگلیس نفوذ دارد.لندن دوست نزدیک تل‌آویو است و از وجود رابطه عالی در سطح دوجانبه بهره می‌برد'.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار