رئیس پلیس آگاهی استان همدان از کشف پول تقلبی در استان خبر داد وگفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد انتقال مقادیری اسکناس جعلی از محور‌های مواصلاتی استان همدان را دارد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 16 September 2018
رضا زارعی از کشف ۱۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال پول تقلبی در استان خبر داد.

به گزارش نافع، زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی در ایستگاه بازرسی شهید زارعی، فرد مذکور در یک دستگاه سواری پژو پارس سفید رنگ شناسایی شد، گفت: خودروی این فرد توسط مأموران متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته از این خودرو، از دو عدد کیسه پلاستیکی که به صورت کاملاً آشکار در جلوی صندلی عقب سمت شاگرد بود مقادیری وجه نقد تقلبی و جعلی کشف شد.

وی با بیان اینکه تمام پول‌های تقلبی تخلیه و شمارش شد، افزود: ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی، ۵۵ میلیون ریال اسکناس ۵۰ هزار ریالی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال وجه نقد در قالب پنج عدد اسکناس یک‌صد هزار ریالی، ۱۲ عدد اسکناس ۵۰ هزار ریالی و یک عدد اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی جعلی از این خودرو کشف شد.

زارعی جمع مبلغ پول‌های تقلبی را ۱۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال وجه نقد دانست و تصریح کرد: پرونده مقدماتی برای متهم تشکیل و در دادسرا در حال رسیدگی است.

وی در ادامه از انهدام باند سارقان خودرو در همدان خبر داد و یادآور شد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو‌های نیمه سنگین در سطح شهرستان همدان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات میدانی پلیس، باند حرفه‌ای از سارقان خودرو‌های وانت نیسان و پژو در یکی از شهرستان‌های تابعه استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: با انجام شگرد‌های خاص پلیسی یکی از سارقان که از حدود یک سال قبل تحت تعقیب پلیس بود در یک عملیات از پیش تعیین شده شناسایی و در حین انجام عملیات بانکی در توابع شهرستان رزن دستگیر شد.

زارعی با اشاره به اعتراف متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی به سرقت، سند نمره و اوراق کردن چهار دستگاه خودروی وانت نیسان، اظهار کرد: متهم به سرقت سه دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، یک دستگاه سواری پژو پارس از شهر همدان و چهار دستگاه انواع خودرو از شهرستان ساوه اعتراف کرد.

وی در ادامه گفت: سارق به سرقت هشت دستگاه خودرو با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: سه نفر همدست متهم نیز با انجام اقدامات پلیسی و تعقیب و مراقیت طی سه عملیات جداگانه، دستگیر و در بازجویی‌ها و تحقیقات به جرم خود با همدستی ۲ نفر خریدار خودرو‌های مسروقه اعتراف کردند.

وی در پایان یادآور شد: خریداران خودرو‌ها نیز شناسایی و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار