رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: تدوین دهمین آمارنامه شهر اصفهان در مراحل نهایی است و اول آبان‌ماه همزمان با روز آمار و برنامه‌ریزی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 13 September 2018

به گزارش تابناک : رسول موسوی اظهار کرد: آمارنامه شهر اصفهان در قالب ۲۰ فصل و بر اساس اطلاعات سال ۹۶ به روز می‌شود.

وی افزود: فصول مهمی همچون اقلیم و آب و هوا، جمعیت و نیروی انسانی، انرژی مثل نفت و گاز و میزان مصارف آنها در شهر، مدیریت شهری و اقتصاد شهری در آن لحاظ شده است، همچنین اطلاعاتی درباره محلات اصفهان، پارامترهای جمعیتی، امکانات و زیرساخت های شهری در مباحث آموزش، بهداشت و فرهنگرا در اختیار مدیران شهر قرار می‌دهد.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان تاکید کرد: کتاب آمارنامه یک مرجع معتبر، جامع و کارآمد و قابل اتکاء به آمار و اطلاعات در حوزه شهر است که بر اساس مصوبه شورای شهر هر ساله تدوین می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: تدوین دهمین آمارنامه شهر اصفهان در مراحل نهایی است و اول آبان‌ماه همزمان با روز آمار و برنامه‌ریزی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: مشخصات بارز دهمین آمارنامه شهر اصفهان، استفاده از نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال‌های گذشته و سال ۹۵ همچنین استفاده از شاخص‌های مبتنی بر ارزیابی عملکرد است، حرکت در جهت ایجاد قرائت واحد از تعاریف و مفاهیم اطلاعات شهری، ایجاد بستر اطلاعاتی به عنوان زیرساخت مدیریت واحد شهری، فرهنگ‌سازی و ایجاد همگرایی در حوزه برنامه‌ریزی از دیگر اهداف کتاب آمارنامه است.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار