مدیر مجموعه جهانی حضرت علی اصغر در استان فارس گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به برگزاری همایش عظیم شیر خوارگاران حسینی بی مهری خود را نشان دادند.
کد خبر: ۶۵۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 12 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شاهرخ صبوری مدیر مجموعه جهانی حضرت علی اصغر در استان فارس از بی تفاوتی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای برپایی همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دستگاه‌ها میلیارد‌ها تومان در زمینه‌های مختلف خرج می کنند، نتوانستند در این زمینه دین و حق خود را ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تبلیغاتی که ارزش زیادی ندارد هزینه‌های گزافی می شود، افزود: متاسفانه برای یک لشکر رسانه‌ای و یک همایش عظیم که استکبار جهانی را به لرزه انداخته است بی توجهی و کم کاری می‌شود و مسئولان مربوطه مدیون مردم و خون شهدا هستند.

صبوری با بیان اینکه بزرگترین سند مظلومیت عاشورا، حضرت علی اصغر (ع) و نحوه شهادت ایشان است، ادامه داد: باید مراقب هجمه دشمن نسبت به شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اینکه همایش شیر خوارگان حسینی همزمان با استان فارس در ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه کشور و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم برای پانزدهمین سال در ۵۰۰ نقطه استان جمعه ۲۳ شهریور برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی با بیان اینکه هر کسی در رتبه و جایگاهی، عرض ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) نشان می دهد و اصحاب رسانه و مطبوعات نیز با قلم و بیان شعائر اسلامی، در این راه گام بر می دارند، تصریح کرد: امسال با توجه به هیاهوی اقتصادی، به برکت اباعبدالله الحسین (ع) مشتاقان اهل بیت قدم و حرکت بزرگی در این زمینه برداشتند.

وی بیان کرد: سال گذشته استان فارس از لحاظ کمی و کیفی، توانست رتبه نخست کشور را در برگزاری این همایش به خود اختصاص دهد.

صبوری با اشاره به اینکه پارسال ۴۰۰ نقطه از فارس را با ۶۰ هزار دست لباس پوشش دادیم، اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی امسال نیز ۷۰ هزار دست لباس مخصوص مراسم شیرخوارگان تهیه شده که ۴۰ هزار دست به شهرستان‌های استان فارس ارسال می‌شود.

وی افزود: ۳۰ هزار دست لباس دیگر هم روز جمعه ۲۳ شهریورماه، به طور رایگان در ورودی‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) بین مردم توزیع خواهد شد.

وی گفت: در این مراسم، ۲۲ هزار پاکت شیر پاستوریزه از محل موقوفه معز الوزاره با همکاری اداره اوقاف در مراسم شیرخوارگان حسینی به میزبانی حرم شاهچراغ (ع) توزیع می‌شود.

صبوری با اشاره به اینکه کارت الکترونیکی برای کودکان تحت پوشش باشگاه «شیرخوارگان» در نظر گرفته شده است، افزود: والدین می‌توانند نام فرزند خود به ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ و یا در پیام رسان «سروش» به آدرس SHIRKHAREGAN_HOSSEINI_FARS ثبت نام کنند و سال گذشته ۸۳ نفر ثبت نام شدند.

صبوری با تاکید بر اینکه کمپین «من به اسمم افتخار می‌کنم»، راه اندازی شده است و افرادی که نام اصحاب کربلا را داشته باشند، به قید قرعه ویژه والدین و کودکان هدایایی تقدیم می‌شود، اظهار داشت: والدین باید نام نیک و خوب برای فرزندان در نظر بگیرند.

وی با اشاره به این موضوع که حب سیدالشهدا (ع) مرز ندارد و از اقلیت‌های مذهبی برای شرکت در این مراسم مذهبی دعوت می‌کنیم، حتی برادران اهل سنت هم در این مراسم حضور دارند، افزود: به ۴۵ مهدکودک دعوت نامه ارسال شده است و مسئولین مهدکودک‌ها می‌توانند برای ثبت نام به شماره ۳۷۳۰۹۱۱ و ۱۲ تماس حاصل کنند و عزیزان علاقمند برای اطلاعات بیشتر به این شماره‌ها تماس بگیرند.

صبوری با اشاره به اینکه در این مراسم، شیرخواره‌های بی سرپرست هم حضور خواهیم داشت، اظهار داشت: این مراسم میزبان شهدا خواهد بود.

مسئول برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی تصریح کرد: این استان، استان معین برای جزیزه قشم است و با حمایت این مرکز فرهنگی در فارس، این همایش در کشور‌های قطر و عمان برگزار می‌شود که سه هزار و ۴۰۰ دست لباس با زبان عربی توسط خیرین تامین شده و به این کشور‌ها ارسال شده است.

صبوری همچنین از برپایی ۸ ایستگاه پزشکی جهت ارائه خدمات درمانی به زائران و مجاورین بصورت رایگان در حرم مطهر شاهچراغ خبر داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار