دکتر زرندی : مدیر عامل فرودگاه بین المللی پیام و منطقه ی ویژه اقتصادی پیام از آغاز پروازهای مسافری این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 12 September 2018

دکتر زرندی درباره اولین پرواز مسافری فرودگاه بین المللی پیام گفت: به فضل خدا اولین پرواز مسافری این فرودگاه روز جمعه 23 شهریور ماه ساعت 15 از مبدا مشهد به زمین مینشیند. همچنین در همین روز ساعت 16:15 این هواپیما کرج را به مقصد مشهد ترک خواهد نمود.

مدیر عامل فرودگاه بین المللی پیام افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از اخرین هفته شهریور ماه، پروازهای مشهد دو روز در هفته در روزهای چهارشنبه و جمعه برقرار خواهد بود که این پروازها از طریق ایرلاین تابان و با هواپیمای بویینگ MD صورت میپذیرد و هم اینک بلیط این پروازها از طریق آژانس های مسافرتی، سایت ها و اپلیکیشن های فروش بلیت قابل خریداری است.

به گفته زرندی آمادگی فرودگاه بین المللی پیام برای پروازهای مسافری از ابتدای شهریور ماه به اطلاع مقامات ارشد کشوری رسیده است و انشاالله با حضور مقامات ارشد کشوری، مراسم رسمی افتتاح فرودگاه مسافری پیام برگزار خواهد شد.

دکتر زرندی درباره دیگر مقاصد فرودگاه بین المللی پیام تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مسیرهای داخلی و خارجی دیگری نیز در دستور کار فرودگاه پیام قرار دارد که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد به نحوی که انشاءالله تا پایان سال 98 به ظرفیت حمل 500 هزار مسافر در سال دست خواهیم یافت و تا سال 1404 این رقم به تعداد 4 میلیون مسافر خواهد رسید.

این مقام مسئول پیرامون راه طی شده فرودگاه بین المللی پیام از خرداد 96 تا شهریور 97 در بحث مسافری شدن بیان داشت: حوزه فرودگاهی در تمام نقاط دنیا از استانداردهای بسیار پیچیده ای تبعیت میکند؛ این استانداردها توسط سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) ابلاغ شده و اجرای آن در تمام دنیا الزامی است به همین دلیل برای مسافری شدن فرودگاه پیام 280 استاندارد و تغییر ابلاغ گردید که تمام آن اجرا و پس از بازرسی نهایی تایید گردید که نهایتا پس از طی تمامی این مراحل، مجوز پروازهای مسافری فرودگاه پیام از جانب سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ شد.

زرندی ضمن ابراز امیدواری درباره آینده فرودگاه بین المللی پیام گفت: بخش مسافری و بخش باری این فرودگاه توامان با یکدیگر فعالیت خواهند نمود که این امر قطعا باعث رشد منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد شد. همچنین با توجه به طرح جامع پیام در آینده ای نه جندان دور و با اتصال خط آهن به این منطقه، رونق ویژه ای در انتظار منطقه ویژه اقتصادی پیام و استان البرز خواهد بود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام درباره رویکرد جدید این منطقه ویژه گفت: در رویکرد جدید منطقه ویژه اقتصادی پیام، جذب صنایع هایتک را به عنوان هدف اصلی قرار دادیم. صنایع ICT، الکترونیک، تجهیزات پزشکی، صنایع بیوتکنولوژی، دارویی و هر نوع تولید صادرات محور اولویت اصلی ما در این منطقه به شمار میرود.

وی با بیان این که در آینده ی نزدیک، پیام به عنوان یکی از قطب های اقتصاد دیجیتال مطرح میشود، افرود: در چشم انداز پیام، ایجاد شهر فرودگاهی فناوری های نوین با ایجاد شهر بین المللی ICT، اتصال نخستین کریدور ICT به خطوط ریلی و هوایی کشور و ایجاد گمرک تخصصی صنایع ICT و دانش بنیان، هدف گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار