با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی وضعیت طرح‌های اولویت دار حوزه حمل و نقل خراسان رضوی بررسی شد.
کد خبر: ۶۵۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 12 September 2018

به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این جلسه‌گفت: توسعه ظرفیت‌های ریلی و نیز اجرای باند سوم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از جمله ضرورت‌ها و پروژه‌های دارای اولویت خراسان رضوی است.

وی افزود:با توجه به اینکه مطالعات اولیه باند سوم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده و کلیات آن مصوب شده نیاز است سریعتر این پروژه به مرحله انتخاب پیمانکار رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شود که خدمتی بزرگ برای مردم و شهر مشهد است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:توسعه مسیر‌های جاده‌ای، ریلی منتهی به مشهد الرضا (ع) و نیز محور‌های ترانزیتی استان از جمله ضرورت‌هایی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

خراسان رضوی گذرگاه مهم در حوزه ترانزیتی کشور
رشیدیان در ادامه با بیان اینکه خراسان رضوی گذرگاه مهمی در حوزه ترانزیتی کشور محسوب می‌شود، گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس و حجم قابل توجهی از ترانزیت شمال – جنوب و شرق به غرب کشور از مرز‌های دوغارون، لطف آباد، سرخس و بخشی هم از باجیگران انجام می شود.

وی افزود:با توجه به این حجم تردد و حفظ و افزایش این ظرفیت نیازمند بهبود و اصلاح و ارتقا این مسیر‌ها و جاده‌های منتهی به مرز هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت:علاوه بر آن امروز پروژه‌های ریلی مهمی مانند برقی کردن قطار مسیر مشهد – تهران، قطار برقی مشهد – گلبهار – چناران، قطار مشهد گرگان آغاز شده و خط آهن خواف – هرات که تا ایستگاه جنو در افغانستان به انجام رسیده است.

رشیدیان تصریح کرد: این مسیر‌ها با توجه به افزایش روز افزون جمعیت مسافری و نیز ضرورت‌های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه و نیز استان‌های همجوار بیش از هر زمان ضرورت دارد، سریعتر تکمیل و انجام شود و مردم از خدمات آن بهره‌مند گردند.
ضرورت پیگیری و ابلاغ سریعتر بسته مقابله با تحریم در حمایت از پیمانکاران
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیمانکاران استان در حوزه پروژه‌های عمرانی با وجود همه مسائل، مشکلات و مطالبات با قوت و تلاش مضاعف به کار خود ادامه می‌دهند، گفت: مسائل آنان را در جریان سفر اخیر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کردیم امروز نیاز است بسته حمایتی از پیمانکاران در مقابله با تحریم‌ها سریعتر به نتیجه و اجرا برسد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از این طریق با توجهی که می‌شود راهی برای تقویت و تداوم فعالیت پیمانکاران که سربازان خط مقدم تهاجم اقتصادی دشمن هستند، داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در این جلسه وعده‌ها و قول‌هایی برای تخصیص منابع و تامین نیاز اعتباری برخی از پروژه‌های دارای اولویت و مهم استان داد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار