امروز در حالی استاندار تهران به همراه معاونان خود در جلسه ای با حضور جوانان با نام «مجمع مشورتی جوانان» شرکت کرده اند که خود از جمله بازنشستگان محسوب می شوند و جزو همان 15 استانداری به شمار می روند که بزودی از منصب خود باید خداحافظی کنند.
کد خبر: ۶۵۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 12 September 2018

به گزارش تابناک : محمدحسین مقیمی که روزگاری نیز سرپرست شهرداری تهران بوده است، مدتهاست که بازنشسته شده اما عرصه را به مانند سایر مدیران برای جوانان خالی نکرده است. او امروز همراه معاون سیاسی – امنیتی خود که او نیز از جمله بازنشستگان به شمار می رود، در جلسه ای با حضور جوانان بر استفاده از این نسل در مناصب مختلف تاکید کرد.

استاندار تهران گفت: فعالیت‌ جوانان در آموزش، پژوهش و تحقیقات می‌تواند جامعه را به سوی پیشبرد اهداف پیش ببرد. یکی از بزرگترین کارهای که در کشور مجبور به انجام آن شدیم، حضور در جنگ تحمیلی بود که همانطور که شاهد بودیم حضور جوانان در این جنگ نشان دهنده اراده جوانان بود.

وی ادامه داد: تعداد بسیاری زیادی از فرماندهان جنگ تحمیلی ما جوانانی بودند که حتی یک روز هم در فعالیت‌های نظامی حضور نداشتند. ما در بسیاری از عملیات‌هایمان از فرماندهان جوان استفاده کردیم که در سنین بسیار پایین وارد جنگ تحمیلی شدند و این نشان می‌دهد که هر زمانی که ما از جوانان در هر زمینه‌ای استفاده کردیم در آن مسائل موفق بودیم.

مقیمی در ادامه بیان کرد: در بسیاری از مدیریت‌ها در دستگاه‌ها نیز جوانان توانستند نتایج خوبی را عاید کشور کنند و توانستند خدمات مفید و با ارزشی را در کشور ارائه دهند. ما همیشه اعتقاد داشتیم که جوانان باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند تا بتوانند به نحو احسنت در آن جایگاه نقش‌آفرینی کنند، امروز ما شاهد تلاش بسیاری از جوانان در تمام زمینه‌ها هستیم که با تلاش‌های بسیار زیادی هم‌اکنون توانستند مجمع مشورتی جوانان استان را تشکیل دهند.

استاندار تهران تصریح کرد: استمرار استفاده از جوانان در تمام فعالیت‌ها در جامعه بسیار مهم است، ما باید بدانیم که در چه مسائلی و با چه رویکردی باید از جوانان در جامعه استفاده کنیم تا همین جوانان بتوانند با حضور در جامعه خود را به اثبات برسانند.

مقیمی افزود: ما باید جوانان خود را باور داشته باشیم. حضور زنان در جامعه نیز می‌تواند آن جامعه را به جلو ببرد؛ اگر بانوان می‌خواهند در سمت‌های مدیریتی حضور داشته باشند باید خود را باور کنند.

وی گفت: برای بر عهده گرفتن کارهای بزرگ همچون مدیریت در جامعه، شخص باید آمادگی پذیرفتن مسئولیت را داشته باشد و باید برای این آمادگی خود را باور داشته باشد.

مقیمی گفت: برای ادامه مسئولیت‌ها باید بتوانیم در کارها مشورت داشته باشیم تا به سرعت به جلو برویم و تلاش کنیم مسئولیت پذیر باشیم و مسئولیت‌هایی که بر عهده می‌گیریم را به نحو احسنت انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت‌هایی که ما هم‌اکنون بر عهده داریم، بسیار سنگین است. باید قبول کنیم که تمام کارهای ما باید با توکل به خداوند باشد تا بتوانیم وارد صحنه شویم.

استاندار تهران در پایان اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌های تهران نیز باید از این تشکل‌ها حمایت کرده تا بتوانیم از سیستم جوانان نیز برای فعالیت‌های جامعه استفاده کنیم.

ایجاد فضا برای جوانان درحوزه های مختلف

حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز در ادامه سخنان مقیمی اظهار داشت: استاندری تهران از طریق تکلیفی که دولت به آن محول کرده است و همچنین استاندار به واسطه اعتقادی که به جوانان در حوزه های مختلف دارد فضایی را برای آنان فراهم کنند.

وی افزود: بعد از جلساتی که دراستانداری داشتیم که مجمعی از تمام جوانان 15 شهرستان استان تهران انتخاب کنیم تا بیشتر از ظرفیت آن ها در استان و در تمام فعالیت ها استفاده کنیم .

حسن بیگی گفت: مجمع جوانان استان که از بانوان و اقایان تشکیل می شود که امروز اولین جلسه مجمع مشورتی جوانان استان تهران را پایه گذاری کردیم.

وی ادامه داد: این مجمع در 5 کارگروهی که خود آن ها پیشنهاد کردند عناوین رابراساس علایق و توانایی دسته بندی خواهند کرد .

معاون استاندار تهران تصریح کرد: نتیجه جلسات مجمع ها انتقاداتت و پیشنهادات ، مطالبات و طرح ها ونظرات به عنوان مدعو در کارگروه طرح موضوع خواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: استان تهران نیاز به همراهی این جوانان نیاز دارد .

استاندار تهران و معاون او در حالی این اظهارات را داشته است که خود به عنوان یک مدیر بازنشسته حاضر به ترک مقام خود و سپردن آن به یک جوان نیست. مقیمی که بر اساس سخنرانی امروز خود علاقه و اعتقاد زیادی به حضور جوانان و اعتماد به آنها دارد، حتی بعد از تصویب اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز حاضر به خداحافظی از استانداری تهران نشده است و منتظر است تا او را برکنار کنند.

این رفتار مقیمی در تضاد کامل با سخنرانی اوست و باید ببینیم آیا سرانجام شاهد حضور یک جوان به جای این مدیر سالخورده خواهیم بود یا خیر.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار