رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان هشدار داد و گفت: مراقب کلاهبردارانی که با تبلیغات داروها و دم‌نوش‌ها قصد اخاذی دارند باشید و فریب نخورید.
کد خبر: ۶۵۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 11 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و امکانات رایگان و جدید، زمینه را برای سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است، دریکی از جدیدترین شگردهای سودجویانه، این افراد به دنبال ترغیب کاربران به بازدید از کانال یا گروه خود هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاه‌برداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و داشتن وزنی دلخواه و مناسب، سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی و بخصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود: در این روش، کاربران بدون اطلاع خانواده و برای داشتن وزنی ایده آل، فریب این افراد را خورده و از این افراد مشاوره و راهنمایی و حتی نسخه‌های پزشکی که مورد تائید پزشکان متخصص نیست دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متأسفانه برخی از کاربران فضای مجازی بدون اطلاع والدین خود با این افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های آنان را انجام می‌دهند یعنی تصاویری از خود برای مجرمان سایبری ارسال کرده و منتظر دریافت نسخه پزشکی هستند.

وی ادامه داد: به‌محض دریافت تصاویر از سوی مجرم، پیام‌هایی تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی قربانی در فضای مجازی برای وی ارسال می‌شود و از او درخواست واریز مبالغی هنگفت رادارند.

سرهنگ مرتضوی حسن اعتماد بیش‌ازحد هم‌وطنان را عامل اصلی بروز برخی از جرایم سایبری برشمرد و گفت: گاه رعایت برخی از نکات کوچک و جزئی از جانب کاربران فضای مجازی می‌تواند از وقوع جرایمی بسیار بزرگ جلوگیری کند، لذا هم‌وطنان عزیز باید نسبت به افراد آنلاین در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار