تعدادی از مالباختگان یک پرونده مربوط به زمین‌های "علی آباد کلنگان"(شهرک نگین) در شمال شهر اصفهان صبح امروز در برابر دادگستری اصفهان تجمع کردند و خواستار رسیدگی سریع به این پرونده شدند.
کد خبر: ۶۵۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 11 September 2018
به گزارش تابناک اصفهان؛ امروز تعدادی از مالباختگان پرونده زمین‌های "علی‌آباد کلنگان" در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند. این پرونده مروبط به زمین‌هایی در شمال اصفهان و در کنار اتوبان اصفهان- تهران قرار دارد.
 
یکی از مالباختگان این پرونده به خبرنگار ایسنا گفت: این زمین‌ها از لحاظ ثبتی پلاک 28اصلی و پلاک 405 اصلی ثبتی هستند که توسط دو نفر به بیش از چهار هزار نفر از مردم ایران فروخته شده است و پس از 16 سال همچنان در پیچ و خم مسائل دادگاهی گیر کرده است.
 
وی افزود: زمانی این مال باختگان پول داده اند و در دفترخانه‌های رسمی به این افراد وکالت‌نامه داده شده است. در دادگاه بدوی که در سال 93 تشکیل شده معامله محرز شده است و رای به رد مال داده‌اند. اما گاهی مطرح می شد که این مال وجود ندارد در حالی که عین مال وجود داشته است و به همین دلیلی اعتراضی به رای زده شد.
 
این مال باخته ادامه داد: 24 آذر سال 96 یعنی سه سال پس از تشکیل دادگاه، دادگاه تجدید نظر تشکیل و مجدد همان رای با اندکی اصلاحات تایید شد. سپس هیئت نمایندگانی تشکیل شد و با مدیران دادگستری و قضات صحبت‌هایی صورت گرفت و به دستور رییس دادگستری کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد و قرار شد که سران قضایی استان از اداره ثبت استعلامی انجام دهند.
 
وی تاکید کرد: استعلام انجام شد و پس از چهار ماه جوابی نیامد و مال باختگان به این موضوع معترض هستند که چرا استعلامی که از سوی مدیران رده بالای یک استان در خواست شده است تا این میزان به طول انجامیده و همین موضوع موجب ناراحتی شاکیان شد، چرا که حتی برخی از شاکیان به دلیل طولانی شدن این پرونده فوت کرده اند.
 
همچنین مال باخته‌ای دیگر به خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان گفت: این اتفاق یک زمین خواری است و باید به این موضوع رسیدگی شود و ما می‌خواهیم که این پرونده سریعتر به سرانجام برسد چرا که این پرونده یکی از طولانی‌ترین و پر شاکی ترین پرونده‌های دادگستری اصفهان است.
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار