مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از مجموع ۱۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت شهرستان تاکنون در سه هزار و ۴۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شد.
کد خبر: ۶۵۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 11 September 2018

مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین ،بارانی و قطره ای، میزان بهره وری آب در اراضی زراعی و باغی از سوی کشاورزان و بهره برداران این حوزه تا ۸۴ درصد افزایش می‌یابد.

غیب الهی امروز درحاشیه بهره برداری از یک طرح آبیاری نوین در ابرکوه افزود: میزان بهره وری آب به شیوه غرقابی ،سنتی،در حوزه کشاورزی تا ۴۰ درصد است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۲۵۰ هکتار زمین به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد که برای اجرای این طرح دولت ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت کرد.

غیب الهی با بیان اینکه ۲۵۰ هکتار اراضی دیگر برای تجهیز آبیاری نوین در دست اجراست، افزود: از مجموع ۱۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت شهرستان تاکنون در سه هزار و ۴۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شد.

وی گفت: جلوگیری از هدر رفت آب، افزایش راندمان آبیاری و پیشگیری از آثار خشکسالی از مزایای آبیاری نوین است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اهمیت و مدیریت برداشت آب افزود: به خاطر کم آبی، این بخش در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و کشاورزان و بهره برداران باید عزم خود را همچنان در مدیریت برداشت آب جزم کنند.

غیب الهی گفت: مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی آمادگی دارد، علاوه بر پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت، در اجرای طرح‌های آبیاری نوین با کشاورزان همکاری کند.

در ابرکوه با وجود بحران کم آبی از ۱۵ هزار سطح زیرکشت سالانه افزون بر ۱۹۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می‌شود.

این شهرستان یکی از قطب‌های عمده تولید محصول کشاورزی استان یزد است و درآمد ۳۵ درصد جمعیت وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار