نماینده مردم اردکان در مجلس:
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای پول و اعتبار گفت: اگر برای ابرچالش های کشور راهکاری اندیشیده نشود، دچار مشکلات جدی و پردامنه ای خواهیم شد.
کد خبر: ۶۵۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 10 September 2018

محمدرضا تابش در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان یزد با بیان اینکه کشور درگیر ابرچالش هایی نظیری مانند آب، محیط زیست، بیکاری و نظام بانکی است، تاکید کرد: اگر برای مقابله با این چالش ها به دنبال راهکارهای علمی و تخصصی نباشیم به مشکلات جدی و پردامنه دچار خواهیم شد .
وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات در بانک ها متاثر از بالا رفتن نرخ سود بانکی است که باعث افزایش هزینه های تولید و خلق نقدینگی در جامعه شده است.
نماینده استان یزد در مجلس تصریح کرد: مشکلات نظام بانکی به دلیل اتخاذ سیاست های نامناسب مالی، افزایش بی سابقه نرخ ارز، رکود، تورم و رشد بی کیفیت نقدینگی حاصل شد، لازم است در شرایط جدید که با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، تلاش فوری و برنامه ای منسجم برای رفع این مشکلات انجام گیرد.
نماینده مردم اردکان اظهار داشت: استقلال بانک مرکزی و ترمیم اعتماد مردم به شبکه بانکی کشور در شرایط فعلی امری ضروری و بنیادی است.
تابش با اشاره به شرایط کشور در دوره های مختلف گفت: همیشه در دل سختی ها و تنگناها، با برنامه ریزی و درک شرایط، کشور به توفیق های خوبی نائل شد و امروز نیز باید از ظرفیت و توانمندی های داخلی برای کاهش مشکلات توجه بهتری شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: منابع بانک ها در واقع امانت مردم است که باید نگاه صیانتی به آن داشت.
وی با اشاره به گلایه کارآفرینان و تولیدکنندگان یزدی از وضعیت اقتصادی عنوان داشت: سرمایه گذاران یزدی در کشور به سخت کوشی و خوشنامی شناخته می شوند،انتظار داریم مسئولان ، درخواست هایی که در استان قابل رفع است را با استفاده از ظرفیت های موجود پیگیری کنند و مواردی که نیاز به طرح با مسئولان عالی کشور است، ارائه دهند تا برای حل مشکلات پیگیری لازم صورت گیرد.
گزارش ارسالی می افزاید: در این نشست که با حضور علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد و مدیران شعب بانک های استان برگزار شد، حاضرین نقطه نظرات و مسائل کاری حوزه مدیریت خود را طرح کردند که مقرر شد جمع بندی مطالب با توجه به اولویت، جهت پیگیری در سطح کشور، در اختیار نماینده مردم اردکان قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار