مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: بیش از ۷۳ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هستند که به‌ جز مستمری کمیته امداد هیچ منبع درآمد پایدار دیگری ندارند.
کد خبر: ۶۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 09 September 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا متین پور، با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار داشت: سالمندان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و بازنشستگی فرصتی برای حذف تنش‌های شغلی به‌ منظور کاستن از این آسیب‌هاست.

وی افزود: در سطح جامعه سالمندانی هستند که هیچ مستمری و منبع درآمد پایداری برای دوران بازنشستگی ندارند و با کاهش توان کار کردن به ورطه فقر و نیازمندی کشیده می‌شوند. در این شرایط کمیته امداد از ابتدای تأسیس و با طرح شهید رجایی به حمایت از این نیازمندان شتافت و این رسالت اجتماعی بزرگ را تا به امروز با تمام توان دنبال می‌کند به‌نحوی‌که بزرگ‌ترین جمعیت سالمندان نیازمند و فاقد درآمد و مستمری در استان اصفهان تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۳ هزار و ۵۰۰ سالمند نیازمند ۶۰ ساله و بالاتر تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان قرار دارند، گفت: این مددجویان از همه خدمات این نهاد از جمله مستمری ماهیانه، سبد کالا، بیمه پایه و مکمل درمانی و مراقبت‌های دوره‌ای بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی بیشترین نیاز این مددجویان سالمند را در زمینهٔ بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: تلاش کمیته امداد اصفهان همواره معطوف به ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب و حمایت مؤثر از این نیازمندان در شرایط دشوار بیماری است.

متین پور با بیان اینکه هزار و ۲۰۱ بیمار سالمند زمین‌گیر نیازمند نگهداری، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: به این افراد علاوه بر خدمات عمومی و مستمری، کمک‌ هزینه ماهیانه نگهداری نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: کمک به تهیه وسایل توان‌ بخشی حرکتی، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تخت طبی و ویلچر از دیگر خدماتی است که توسط این نهاد به سالمندان نیازمند ارائه می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار