رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: در چارچوب حفظ سلامت و بهداشت عمومی، 100 هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال 1397 تاکنون علیه بیماری های مختلف دامی ایمن سازی شدند.
کد خبر: ۶۵۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 09 September 2018

علی فاتحی نیا اظهار داشت: این تعداد دام علیه تب برفکی ، تب مالت و آبله با همکاری دامداران و گروه های دامپزشکی اعزامی به واحدهای دامداری واکسینه شدند.
وی افزود: طی این مدت در کشتارگاه ابرکوه چهار هزار و 145 راس دام سبک ، 569 راس گاو و 48 نفر شتر با نظارت شبکه دامپزشکی ذبح شرعی و بهداشتی شدند.
فاتحی نیا ادامه داد: با توجه به حضور مستمر ناظران بهداشتی در کشتارگاه مردم می توانند با اطمینان خاطر ، گوشت مورد نیاز را از مراکز عرضه مجاز فراهم کنند .
به گفته این مسئول پنج واحد داروخانه دامپزشکی ، یک واحد مرکز مایه کوبی مستقل و یک واحدکلینیک دامپزشکی در این شهرستان خدمات دامپزشکی ارائه می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه خاطر نشان کرد : کارشناسان و ماموران نظارت کامل بر پرورش، تولید و عرضه تخم مرغ ، شیر ، ماهی و نظارت بر واحدهای قصابی و مرغ فروشی ها از مراکز تولید تا سفره شهروندان دارند.
ابرکوه یکی از مراکز عمده تولید و پرورش دام استان یزد است که سالانه 110 هزار تن فراورده دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر، مرغ ، تخم مرغ ، عسل و ... در این شهرستان تولید می شود.
از این میزان تولید 70 درصد آن در بازار داخلی سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه و مصرف می شود.
این شهرستان 60 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی دارد.
یکی از ظرفیت های این منطقه فعالیت 75 واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی هر دوره یک میلیون و 100 هزار قطعه است که سالانه امکان سه دوره جوجه ریزی وجود دارد.
هم اکنون 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری، چهار هزار و 200 کلنی زنبور عسل و 50 نفر شتر در این شهرستان نگهداری می شود.
همچنین روزانه 50 تن شیر در دامداری های ابرکوه تولید می شود که بیشتر آن پس از فراوری و بسته بندی به بازار عرضه می شود و بخشی از آن در منطقه مصرف می شود .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار