چندی پیش عزت الله انتظامی از دنیا رفت و جامعه هنری را دردمند کرد در این راستا برخی اعضای شورای پنجم تصمیم گرفتند تا خیابانی به نام وی کنند؛ در این خصوص این فکر اذهان را تحت تاثیر قرار می دهد چرا در فرهنگ ما مردگان مورد تکریم هستند اما آیا بنا نیست تا کاری برای زندگان شود؟
کد خبر: ۶۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 09 September 2018

به گزارش تابناک : ایران دخت درودی، نمونه ای از مفاخر ایرانی است که ماه های زیادی برای احداث خانه موزه با همکاری شهرداری، راهرو های بهشت را زیر پا می گذارد اما هنوز در پیچ و خم های اداری مانده است. ایرانیان از دیر باز به مفاخر درگذشته احترام زیادی گذاشته و پس از مرگ میراث ماندگار اقدام به احداث خانه موزه می کنیم و یا سعی داریم کوچه ای به نام آنان کنیم. رویکردی که طی سالیان اخیر با انتقاد مواجه است؛ در این راستا خبرنگار تیتر شهر به سراغ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران رفت و در این زمینه برنامه های شورای پنجم برای گرامیداشت مفاخر در قید حیات جویا شد.


محمد جواد حق شناس در این زمینه گفت: برای خانم درودی تلاش زیادی کردیم. شورا کار خود را کرد، جلسات خود را گذاشت و علی رغم سخت گیری هایی که شده، کمیسیون فرهنگی بیشترین فعالیت را کردند و سعی شد این روند اجرایی شود.


وی افزود: همچنان بر این باور هستیم که این روند نباید مشمول درگذشتگان شود. این شهر بزرگان زیادی دارد که می توانند مورد احترام قرار بگیرند؛ سعی می کنیم که این روند فقط در حوزه خانه ها نباشد؛ تکریم ها می تواند در حوزه بزرگداشت ها و سر زدن ها، گرفتن مراسم تجلیل و تکریم باشد؛ حتی نامگذاری برخی از معابر می تواند باشد و این امر از اتفاقاتی است که می تواند شکل بگیرد و با رویکرد مناسب ، از مفاخر تجلیل به عمل آید.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به احداث خانه موزه برای افرادی که در قید حیات هستند، گفت: نمونه شاخص آن در مورد آقای انتظامی بوده که در زمان حیاتشان خانه ای خریده شد و به ایشان اختصاص پیدا کرد؛ شاید در مورد استاد پرویز تناولی این اتفاق افتاد.


حق شناس در رابطه با بی مهری های صورت گرفته طی سالیان اخیر نسبت به مفاخر بیان کرد: در یک دوره ای با نامهربانی ها مواجه شدیم. یکی از مشکلات این است برای کسانی که در قید حیات هستند ممکن است فراز و نشیب های زمان، مشکلاتی ایجاد کند که برخی از تصمیم سازان و تصمیم گیران را بعدا دچار پشیمانی و تردید کند.


وی در پایان تصریح کرد: شاید به همین دلیل باشد که در این رویکرد ها باید با احتیاط باشد. در مورد خیلی از بزرگان می توان در مورد آن ها به اتفاق نظر رسید و نگران عواقب آن نبود. رویکرد ما همراه با شماست و با شما موافقیم و امیدواریم این رویکرد اشاعه پیدا کند.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار