"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظردارد؛همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 23 July 2015
منطقه شکار ممنوع الوند درآتش سوخت

 ایسنا -  فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط زیست همدان اعلام کرد: سه هکتار از منطقه شکار ممنوع الوند همدان روز گذشته در آتش سوخت.

 "مهدی ضرغامی" اظهار کرد: بی‌احتیاطی چند کوهنورد در برافروختن آتش و خاموش نکردن آن موجب شد بخشی از منطقه سرسبز الوند طعمه آتش شود.

وی ادامه داد: این در حالیست که کوهنوردان به عنوان قشر دوست‌دار طبیعت باید نسبت به نگهداری عرصه‌های طبیعی و محیط‌زیست کوشا و حساس باشند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بروز آتش اثرات زیان‌بار فراوانی به همراه داشته به گونه‌ای که علف‌های چند ساله مانند گندمیان و گون از بین رفته و علف‌های یک‌ساله جایگزین آن‌ها شدند که این گونه‌ها مستعد آتش‌سوزی هستند


رعایت قانون در امور مالیاتی ؛ عدالت و انصاف در حق دولت و مردم

ایرنا - استاندار همدان خواستار رعایت قانون، عدالت و انصاف در حق دولت و مردم در امور مالیاتی شد.

محمد ناصر نیکبخت در آخرین روز از فرصت تسلیم اظهار نامه مالیاتی با حضور در اداره امور مالیاتی شهرستان ملایر گفت: زمانی فعالیت مالیاتی درست و قابل رضایت خواهد بود که منصفانه وعادلانه باشد به طوری که حق دولت رعایت شود و رضایت مردم نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه میزان مالیات پیش بینی شده همدان زیاد است و امکان تحقق آن سخت است افزود: باید به دنبال منابع جدید رفت و منابع جدید درآمدی کشف کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: شرایط اقتصادی رو به رونق و موانع موجود در حال برطرف شدن است و باید متناسب با فعالیت ها مالیات در نظر گرفته شود.



ترامادول در عطاری‌های همدان چه میکند؟؟

تسنیم - رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: عرضه قرص ترامادول در عطاری‌های همدان به عنوان ماده مخدر نیازمند برخورد جدی است.

بابک یوسفی در کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان اظهار داشت: قرص ترامادول یک مسکن مخدر است که به راحتی در عطاری‌های همدان عرضه می‌شود و در دسترس مصرف کنندگان است.

وی افزود: قرص ترامادول در داروخانه‌ها و بیمارستان‌های همدان جمع‌آوری شده است اما عرضه این داروی مخدر در عطاری‌های همدان و روستاها نگران کننده است که باید برخورد جدی انجام شود.


همدان ؛ شایسته ی میزبانی از جشنواره بین المللی فیلم کودک

تسنیم -  استاندار همدان از آمادگی کامل همدان برای میزبانی بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان خبر داد.

محمدناصر نیکبخت اظهار داشت: همدان زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی کودکان و نوجوانان را دارد و هم اکنون نیز جشنواره های مرتبط بسیاری در این زمینه در همدان در حال برگزاری است.

نیکبخت افزود: همچنین همدان آماده برگزاری بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم کودک است و در همین راستا درخواست کتبی خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه کردیم و در روزهای آینده با وزیر فرهنگ و ارشاد دیداری در این زمینه دارم.

نیکبخت با اشاره به برگزاری موفق چهار دوره جشنواره فیلم کودک در همدان گفت: در این 4 دوره میزبانی شایسته این استان و استقبال بی نظیر مردم از جشنواره مهمترین دلایل درخواست میزبانی دوباره آن را آشکار می کند.



شریان‌های فرعی مأمنی برای انتقال کالای قاچاق در همدان

تسنیم  - فرماندار شهرستان همدان گفت: معابر اصلی تحت کنترل بازرسان قاچاق کالا و ارز قرار دارد اما شریان‌های فرعی در شهرستان‌ همدان وجود دارد که باید با اجرای طرح‌های‌ مشترکی این معابر نیز ناامن شوند.

علی تعالی در کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان اظهار داشت: همدان در مسیر و کریدور اصلی برای انتقال مواد مخدر و قاچاق کالا به غرب، جنوب و مرکز کشور قرار دارد و مأمنی برای تردد قاچاقچیان به شمار می‌آید.

وی افزود: معابر اصلی به ویژه گلوگاه شهید زارعی به شدن مورد بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد اما شریان‌های فرعی در حواشی شهرستان‌ها وجود دارد که باید طرح مناسبی توسط نیروی انتظامی برای پوشش این محورهای فرعی تدوین شود.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تردد قاچاقچیان به سبب ناامن بودن گلوگاه شهید زارعی به سمت شهرستان بهار و غار علیصدر سوق داده می‌شود برای کنترل این مسیرهای کور و مورد توجه قاچاقچیان نشست مشترک کمیسیون قاچاق کالا و ارز با شهرستان بهار و همدان به منظور هم‌پوشانی فعالیت‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: کالاهای قاچاق از مبادی مختلف به سطح عرضه وارد می‌شوند در این راستا باید گشت‌های مشترکی برای بازرسی از واحدهای صنفی در محل عرضه کالاهای قاچاق اجرا و تشدید شود.


وزیر ارتباطات میهمان همدانی ها می شود

فارس -  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوم مرداد ماه به همدان سفر می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز جمعه دوم مرداد ماه سال جاری، در استان همدان حضور می‌یابد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای نهاوند، در جلسه شورای اداری شهرستان حضور خواهد یافت.

واعظی همچنین با حضور در نماز جمعه تویسرکان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت؛ شرکت در نشست شورای اداری شهرستان تویسرکان و جلسه شورای مدیران بخش ICT با حضور وزیر ارتباطات، از دیگر برنامه‌های این سفر است.



قتل به دلیل اختلاف حساب در خرید و فروش کبوتر

فارس- فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان از دستگیری قاتل متواری پس از چهار ماه با تلاش مأموران انتظامی در تویسرکان خبر داد و عامل قتل را اختلاف حساب در خرید و فروش کبوتر عنوان کرد.

قاسم قربانی از دستگیری قاتل فراری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: قاتل متواری پس از چهار ماه با تلاش مأموران انتظامی تویسرکان دستگیر شد.

وی در این باره گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر کشف یک جسد در روستای بوجان، دستگیری قاتل فراری در دستور کار پلیس آگاهی تویسرکان قرار گرفت.

قربانی افزود: قاتل در بازجویی‌ فنی و تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی در زمان‌های مختلف سرانجام با ارائه دلایل محکم و قانونی به یک فقره قتل اعتراف کرد.

وی درباره دلیل قتل براساس اظهارات قاتل گفت: این شخص به دلیل اختلاف حساب در خرید و فروش کبوتر با مقتول درگیر شده و در حین درگیری با چاقو چندین ضربه به مقتول وارد کرده که منجر به قتل آن شده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار