وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهوری و رئیس دولت وحدت ملی افغانستان در کابل دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۵۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 08 September 2018

به گزارش تابناک : ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا که به کابل سفر کرده است با «اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در مورد مسائل مختلف افغانستان و منطقه به‌ ویژه صلح و امنیت، تأثیرات مثبت استراتژی آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان و شوراهای شهر در افغانستان، مبارزه با تروریسم و مذاکرات صلح با پاکستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین حال، وزیر دفاع آمریکا از تلاش‌های دولت وحدت ملی افغانستان در عرصه‌های گوناگون به‌ ویژه مبارزه با تروریست ها، اصلاحات و مبارزه با فساد و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان،  قدردانی کرد.

وی افزود که دولت و مردم آمریکا تا رسیدن افغانستان به رفاه، امنیت و ثبات دائمی به تعهدات خود در قبال مردم این کشور پایبند هستند.

ماتیس تاکید کرد که واشنگتن به همکاری‌های خود در عرصه‌های امنیتی، اقتصادی و تقویت همکاری‌های دوجانبه با افغانستان، ادامه خواهد داد.

در حالی وزیر دفاع آمریکا به افغانستان سفر می‌کند که هم اکنون وضعیت امنیتی این کشور نگران کننده است و نیروهای افغان در چندین ولایت افغانستان مشغول جنگ با تروریست ها هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار