رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ قالیباف: مگر قرار است همیشه مسئولیت داشته باشم؟/هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر ماندنی شدند/توئیت ظریف پس از توافق با پوتین و اردوغان/مهدی کوچک‌زاده خطاب به سلحشوری: خامباجی! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 07 September 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چرا رئیسی در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت می کند؟

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران درباره شرکت رئیسی در جلسات جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: ایشان [رئیسی] عضو جامعه روحانیت است باید شرکت کند، دیگران هم باید بیایند و حرف بزنند و دیدگاه های دیگران را بشنود و فعال باشند. من در اکثر جلسات بودم هر هفته هم دعوت می شوم، می روم مگر اینکه مسافرتی باشد. ایشان بعد از انتخابات ریاست جمهوری، یک نوبت در امسال تابستان به جلسه جامعه روحانیت آمد که البته من در اصفهان بودم و حضور نداشتم اما در جلسه بعد دوستان گفتند ایشان آمده بود.

قالیباف: مگر قرار است همیشه مسئولیت داشته باشم؟

محمدباقر قالیباف در اجلاسیه 210 شهید محمدشهر کرج: چند وقت قبل در مراجعه به طرقبه مشهد که همشهریانم به من می‌گفتند که شما که الان باید در لندن باشید، از من سوال می‌کنند که در کجا هستید و چکار می‌کنید؟ مگر بنا هست که ما در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشیم و کار کنیم!؟ اول انقلاب حتی یک پاسدار ساده هم نبودیم. من ممکن است که مسئولیت رسمی و سازمانی نداشته باشم اما این دلیل ندارد که در خانه بخوابم و کار نکنم ایادی و دلدادگان غرب بخشی از کار دشمن را در حوزه رسانه در داخل کشور انجام می دهند و شایعات متعددی علیه نظام و انقلاب میسازند/ انتخاب

دو ماهه می‌توان مشکل بازار ارز را حل کرد

اسداله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به خبرآنلاین گفت: می‌توان مشکل بازار ارز را دو ماهه حل کرد. باید کمیسیونی متشکل از اقتصاددانان کشور تشکیل شود و در این کمیسیون برای بازار ارز چاره‌اندیشی کرد.در دوران ریاست ولی‌الله سیف بر بانک مرکزی، به ایشان گفتم اگر من رئیس کل بانک مرکزی بودم، مشکل بازار را حل می‌کردم.بین اقتصاددان با اقتصاد خوانده تفاوت وجود دارد. اقتصاددان است که می‌داند مشکل اقتصاد کشور کجاست و چگونه می‌شود حل کرد، بر این اساس، دولت باید با اقتصاددانان و بزرگان اقتصاد کشور هم‌فکری کند تا بتوان برای بازار ارز راه چاره و تدبیر پیدا کرد.من معتقدم تحریم آبان‌ماه در صورت تدبیر درست، هیچ اثری روی اقتصاد کشور ندارد.

بیانیه تهران با توافق سه کشور تغییری نکرد

علی رغم شیطنت برخی رسانه‌های خارجی، یک منبع آگاه به آخرین خبر گفت: هیچ تغییری در بیانیه پایانی سران ایران ، ترکیه و روسیه در خصوص بحران سوریه صورت نگرفته و همان بیانیه اولیه منتشر شد. با توجه به مخالفت روسیه و ایران با تغییر بیانیه پایانی که توسط کارشناسان و وزرای خارجه سه کشور تهیه شده بود، ترکیه نیز در هماهنگی و همگرایی با این اقدام، از تغییر کلمه مورد نظر خود (آتش بس) صرف نظر کرد./آخرین خبر

مردان و زنان بیشتر در چه سنی طلاق می‌گیرند؟

طبق آخرین آمار ثبت احوال در 45 درصد طلاق ها همسران متعلق به یک دهه بوده اند. 40 درصد طلاق ها در بین زنان، مربوط به زنانی است که در دهه سوم زندگی خود یعنی در سنین 21 تا 30 سال هستند39 درصد طلاق ها در بین مردان، به مردانی تعلق دارد که در دهه چهارم زندگی خود هستند؛ یعنی بیشترین طلاق در مردان در سنین 31 تا 40 سالگی رخ داده است./باشگاه خبرنگاران

هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر ماندنی شدند

مشرق نوشت: در حالی که هاتگرام و طلاگرام تا ۱۵ شهریور برای مستقل شدن از تلگرام Telegram و تبدیل شدن به یک پیام رسان کاملا بومی فرصت داشتند، طبق آخرین اخبار، بار دیگر تا پایان آذرماه سال جاری مهلت گرفته‌اند. محمد رسول کاظمی مدیر پیام رسان بومی آی گپ در توییتی از اعطای مجوز ورود دو هزار سرور با ارز دولتی برای این دو پیام رسان خبر داده است.

کنایه تاجرنیا به روحانی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عملکرد روحانی گفت: تکلیف روحانی با خودش مشخص نیست، روحانی نمی‌داند منتخب بیش از 50٪ مردم ایران است و باید با اقتدار عمل کند و از ظرفیت‌هایی که دارد استفاده نمی‌کند، روحانی دایره خودش را محدود به اطرافیان و نزدیکانش کرده است

درخواست صادقی از وزیر اطلاعات درباره دانشجویان ستاره‌دار

نماینده تهران از پیگیری موضوع دانشجویان ستاره‌دار امسال خبر داد و گفت: از وزیر اطلاعات انتظار می‌رود در اجرای وعده‌ها و تعهدات رئیس‌جمهور برای رفع موانع پذیرش این دانشجویان اهتمام بیشتری داشته باشند. محمود صادقی در توئیتر خود نوشت: طی تماسی با هیات گزینش دانشجو، موضوع دانشجویان ستاره‌دار امسال را پیگیری کردم. گفتند تعدادشان کم است و در حال تلاش برای حل مشکل هستیم؛ از وزیر محترم اطلاعات انتظار می‌رود، در اجرای وعده‌ها و تعهدات رئیس‌جمهور برای رفع موانع پذیرش این دانشجویان اهتمام بیشتری داشته باشند.

توئیت ظریف پس از توافق با پوتین و اردوغان

ظریف در پیامی توئیتری پس از پایان نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران نوشت: «در حالی که دونالد ترامپ اعتبار آمریکا را نابود کرده و متحدان خود را با «بازی‌های سخیف» تحقیر می کند، ما امروز مسروریم که با قدرت های مسئول در تهران تعامل کرده تا به راه حل سیاسی در سوریه نزدیک تر شویم.» وی همچنین در مورد توافقات به عمل آمده در مورد آینده شهر ادلب در شمال سوریه، افزود: «ما توافق کردیم که برای پایان دادن به تروریسم و اجتناب از رنج انسانی در ادلب همکاری کنیم.»

سیف: تنها گناه من ایستادگی در مقابل فسادها بود

ولی الله سیف با رد شایعه بازداشت وی و انتقال به زندان اوین گفت: « این شایعات بی اساس بوده و من امروز در نماز جمعه تهران حضور داشتم.» وی افزود: «تنها گناه من مبارزه و ایستادگی در برابر فسادهای بسیار بوده که با شایعه سازی و برخی اخبار بی اساس می خواهند تهمت هایی را به من نسبت بدهند.» سیف با بیان اینکه برای موضوع پرونده فساد اقتصادی بازداشت نشده است، گفت: «در حالی عنوان می کنند که تمام خانواده من در خارج از کشور حضور دارند که در حال حاضر تنها دخترم در کشور استرالیا است و خودم امروز در نماز جمعه تهران حضور داشتم.»/بورس نیوزش

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل منصوبان رهبری نمی‌شود

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه درباره قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان به ایرنا میگوید که این قانون شامل رئیس سازمان صدا‌و‌سیما، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و هرکسیکه منصوب رهبری است نمیشود. میرزایی نیکو همچنین ادامه می دهد، منظور از اجازات خاصه از مقام معظم رهبری در این قانون جدید، همان منصوبان رهبری است.

رئیس پلیس فتا: هیچ کنترل حکومتی بر اینستاگرام وجود ندارد

سردار هادیان‌فر به موتورهای جستجو همچون گوگل پرداخت و گفت: گوگل از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند و هیچ نظارتی نمی‌تواند بر آن اتفاق بیفتد چون کاملا رمز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ از طرفی موتورهای جستجوی داخلی مثل یوز را مردم خیلی نمی‌شناسند و از آن استفاده نمی‌کنند. وی افزود: اینستاگرام نیز سرورش در آمریکا است و هیچ کنترل حکومتی بر آن وجود ندارد؛ به خصوص اینکه در یک سال اخیر هم به صورت رمز در اختیار افراد قرار می‌گیرد و مشکلاتی را هم در حوزه شناسایی و ردیابی بوجود آورده است. سردار هادیان‌فر دوباره به تلگرام گریزی زد و گفت: تلگرام 45 میلیون کاربر در کشور داشته است که حالا بعد از مسدودسازی 26 میلیون نفر کوچ کرده‌اند؛ البته 8 تا 10میلیون نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند که این هم مشکلات خود را دارد.

معاون فرماندار و بخشدار مرکزی مرودشت فارس دستگیر شدند

یک منبع نزدیک به ایرنا گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) دو فرد مسئول در شهرستان مرودشت را به اتهام مفاسد اقتصادی دستگیر کردند. وی روز جمعه با اشاره به این که مبارزه با مفاسد اقتصادی از مسائل مهم در دستور کار وزارت اطلاعات است اعلام کرد: معاون هماهنگی عمرانی فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان مرودشت دستگیر شدند. پیش از این اداره کل اطلاعات استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تأکید بر تشدید فعالیت این اداره کل در برابر اقدامات منجر به اخلال در فضای اقتصادی جامعه و مفاسد اقتصادی، آمادگی خود را برای دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه اعلام کرد.

مهدی کوچک‌زاده خطاب به سلحشوری: خامباجی!

مهدی کوچک زاده، نماینده سابق مجلس و نزدیک به جبهه پایداری در صفحه اینستاگرام خود با انتشار کاریکاتوری از سلحشوری نوشت: «خامباجی به خانه ات برگرد و اگر توفیق یافتی دو رکعت نماز برای عاقبت بخیری خودت و شوهرت بخوان قول میدهم اندکی از مشکلات مردم کم شود!»

واعظی: دروغ از این بزرگتر نمی‌شود

محمود واعظی در واکنش به انتساب ادعای این عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی به رئیس جمهور گفت: «این اظهارات کذب محض است و مردم بدانند که دروغ از این بزرگتر نمی‌شود. او اگر شهامت داشت به جای آنکه این طور صحبت کند، اسم می‌آورد تا ما بتوانیم شکایت کنیم.» رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: «الان اگر شکایت کنیم می‌گویند «منظور ما رئیس جمهور نبود، ما گفتیم یک مقام عالی رتبه و این تعبیر تا فلان رده هم بیان می‌شود». او اگر شهامت دارد اسم بیاورد تا پاسخش داده شود.»

کریمی‌قدوسی: نطق حیدری و سلحشوری کپی‌برداری از متون اتاق فکر استکبار جهانی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نطق خانم سلحشوری و آقای حیدری کپی‌برداری از متون تهیه شده توسط اتاق فکر استکبار جهانی است و البته این نمایندگان با هدف فرار از پاسخگویی به مردم وطرح مسائل حاشیه‌ای این مطالب را بیان می‌کنند. جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق دو نفر از نمایندگان مردم تهران در مجلس گفت: واقعیت امر این است که استکبار جهانی به ویژه در کشورهای اروپایی (هلند، فرانسه، انگلیس) سه مرکز شبانه‌روزی تأسیس کرده است که برای مبارزه با جمهوری اسلامی تولید محتوا می‌کند و به تنظیم متن نطق و سخنرانی برای برخی از افراد می‌پردازد و حتی برای روزنامه‌های زنجیره‌ای داخل تیتر تعیین و پیشنهاد می‌کند. وی که با فارس گفت‌وگو می کرد، افزود: من نطق آقای غلامرضا حیدری و خانم پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران را بررسی کردم و با تولیدات این سه مرکز اروپایی تطبیق داده‌ام این یقین برای من حاصل شد که این نطق‌ها پیش از آنکه توسط این نمایندگان تنظیم و نوشته شده باشد، کپی‌برداری از متونی است که در این مراکز تهیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :