در ۱۰۰ سال اخیر انسان پیشرفتهای زیادی در هر زمینه ای کرده است. با اینکه این پیشرفتها زندگی را برای ما آسانتر کرده ولی آثار زیادی بر محیط اطرافمان به جاگذاشته است. زباله ها، مواد شیمیایی، انفجارهای هسته ای، انرژی الکتریکی همه باعث شده اند محیط زیست و زندگی در برخی نقاط نزدیک به نابودی باشد. برخی نقاط کره ی زمین هستند که دیگر زندگی در آنها ناممکن است. در ادامه برخی از سمی ترین مکانها در این جهان را خواهید دید.
کد خبر: ۶۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 07 September 2018

تابناک فارس: در ۱۰۰ سال اخیر انسان پیشرفتهای زیادی در هر زمینه ای کرده است. با اینکه این پیشرفتها زندگی را برای ما آسانتر کرده ولی آثار زیادی بر محیط اطرافمان به جاگذاشته است. زباله ها، مواد شیمیایی، انفجارهای هسته ای، انرژی الکتریکی همه باعث شده اند محیط زیست و زندگی در برخی نقاط نزدیک به نابودی باشد. برخی نقاط کره ی زمین هستند که دیگر زندگی در آنها ناممکن است. در ادامه برخی از سمی ترین مکانها در این جهان را خواهید دید.

لینفن، چین:
یک روز بسیار آلوده و پراز دود در شهرهای معمولی، روزی عالی در این شهر محسوب میشود! این شهر آلوده ترین شهر دنیاست. دلیل این آلودگی کارخانه های صنعتی و تولید اتومبیل در این شهر است. انقدر هوای این شهر آلوده است که اگر لباس هایتان را برای خشک شدن بیرون بگذارید، ممکن است رنگشان سیاه شود.

Image result for ‫آلودگی کارخانه ها‬‎

زباله دان بزرگ اقیانوس آرام:
این جزیره که دوبرابر تگزاس است و در اقیانوس آرام شناور است، پراز زباله های پلاستیک است.

Image result for ‫زباله دانی اقیانوس آرام‬‎

روندونیا، برزیل:
این شهر بیشترین نابودی جنگلها را در بین جنگلهای آمازون داشته است. این مکان که روزی پراز سرسبزی و جنگل بود، حالا به محلی پر از گاوها شده است.

Related image

رودخانه ی یامونا:
بااینکه دولت هند تلاش زیادی برای احیای این رودخانه کرده است ولی همچنان این رودخانه آلوده است. فاضلابی که تنها یک شهر به این رودخانه میریزد بیشتر از ظرفیت آن است.

Related image

لا اورویا، پرو:
کارخانه ی ذوب سرب در این شهر که توسط یک کمپانی آمریکای شمالی اداره میشود مسئول تمام آلودگی با سرب است. تمام کودکان این شهر آزمایش شده اند و در خون آنها بیشتر از حدمجاز سرب تشخیص داده شد.

Image result for ‫لا اورویا، پرو‬‎

دریاچه کراچی، روسیه:
مقدار تابش های زباله های اتمی دراین منطقه آنقدر زیاد است که اگر شخصی یک ساعت در این منطقه باشد ممکن است بمیرد. سرطان مشکل شایعی بین کارگرهای کارخانه های اتمی است. حتی نگرانی هایی از پخش رادیواکتیو در مناطق دورتر وجود دارد.

Related image

فضا!!!:
انسان حتی به فضا نیز رحم نکرده است! حدود۴میلیون پوند زباله های فضایی و فضاپیماهای خالی درحال حاضر دور زمین میچرخند. نگرانی هایی از برخورد این زباله ها با ماهواره ها وجود دارد.

Related image

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار