مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هنرمندان استان قم در عرصه تئاتر در سال گذشته با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها حضور پررنگی در جشنواره‌های کشوری داشتند و در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی نیز بخش زیادی از جوایز را کسب کردند.
کد خبر: ۶۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 07 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استانی و نخستین جشنواره خیابانی تئاتر استان قم ضمن خیر مقدم به هنرمندان و مسئولان حاضر در این مراسم، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون ۳۷ نمایش توسط هنرمندان استان قم تولید و در مجموع ۱۰۱۲ بار اجرا توسط هنرمندان عرصه نمایش در این مدت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: هنرمندان استان قم در عرصه تئاتر در سال گذشته با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها حضور پررنگی در جشنواره‌های کشوری داشتند و در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی نیز تئاتر «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» که از آثار هنرمندان قمی بود بخش زیادی از جوایز را کسب کردند.

وی افزود: جشنواره تئاتر استانی قم در سال جاری گامی به سوی کیفی شدن برداشت و برای همین در بخش گزینش آثار سختگیری‌های بیشتری داشتیم، همچنین امسال بخش تئاتر خیابانی را نیز به جشنواره استانی اضافه کردیم که امیدواریم برگزیدگان این جشنواره‌ها در جشنواره فجر موفقیت‌هایی داشته باشند.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: آموزش تئاتر و همچنین پژوهش و تهیه متن اولویت‌های ما در عرصه تئاتر است و امیدواریم که با توجه به این اولویت‌ها شاهد آینده‌ای روشن برای تئاتر استان قم باشیم.

مدیرکل ارشاد قم ادامه داد: تئاتر هنری خاص و بی‌بدیلی است و باید با همت هنرمندان عرصه تئاتر، این هنر مهم را به‌عنوان کالای فرهنگی خانواده‌ها در جامعه معرفی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار