کد خبر: ۶۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 07 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نشریه رسایی: روحانی 70 سفر به انگلیس داشت
ایران نوشت: مخالفان دولت دست بردار نیستند؛ بعد از ادعای دوتابعیتی بودن رئیس جمهوری توسط ابوالفضل ابوترابی، نماینده عضو کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها، حالا هفته‌نامه ۹ دی متعلق به حمید رسایی ادعا‌های جدیدی را مطرح کرده. این هفته‌نامه در گزارشی مدعی شده مطابق اطلاعاتی که در اختیار اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره مدیران دوتابعیتی گذاشته شده، حسن روحانی برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود که ۱۷ سال طول کشیده است، حدود ۷۰ سفر به اسکاتلند و انگلیس داشته است.

«همه می‌دانند» اصغر فرهادی به اسکار نرفت
اسپانیا فیلم «قهرمانان» را به عنوان نماینده این کشور به اسکار نود و یکم می‌فرستد. آکادمی اسکار در بخش فیلم خارجی زبان اسم «قهرمانان» را به عنوان نماینده اسپانیا در اسکار ۲۰۱۹ دریافت کرد. «قهرمانان» ساخته خاویر فسر به عنوان نماینده اسکار در نودو یکمین دوره مراسم آکادمی در بخش فیلم خارجی زبان معرفی شد. آکادمی هنر و علوم سینمایی اسپانیا ساعتی پیش با معرفی این فیلم نماینده خود را معرفی کرد. اسکار ۲۲ ژانویه از میان فیلم‌های معرفی شده نامزدهای امسال را انتخاب و معرفی می‌کند. آکادمی فیلم اسپانیا ۳ فیلم را به عنوان نامزدهای اسکار امسال انتخاب کرده بود که ۲ فیلم دیگر «همه می‌دانند» ‌اصغر فرهادی و «غول پیکر» ساخته مشترک آیتور آرگی و ژان گارانو بودند. اگر فرهادی با این فیلم به اسکار راه پیدا می کرد سومین فیلم پیاپی یک کارگردان در تاریخ می‌شد که به اسکار می‌رفت.

دیدار محسن هاشمی و وزیر کشور درباره وضعیت افشانی نبود
کانال تلگرامی محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نوشت: پیرو انتشار شایعه‌ای در فضای مجازی درباره دیدار امروز رییس شورای شهر تهران با وزیر کشور به اطلاع می‌رساند موضوع جلسه مذکور، آغاز سال دوم فعالیت شورای پنجم جهت ارائه گزارشی از فعالیت سال نخست و درخواست جهت افزایش حمایت دولت از مدیریت شهری جهت حل مشکلات تهران بود. همچنین رقم صحیح ماهانه همشهری ۴۵ میلیارد ریال بوده که در اشتباه لفظی تومان بیان شد و منظور از یارانه نیز زیان شرکت همشهری متعلق به مدیریت شهری است.

کنایه صالحی به مدعیان ولایتمداریِ همراه با براندازان
سید عباس صالحی، وزير ارشاد در توییتر خود نوشت: سخنان رهبری در چند ماه اخیر منشور‌های وحدت ملی و انسجام داخلی در شرایط جنگ اقتصادی و رسانه‌ای است. امروز افاقی دیگر از ان در اجلاس خبرگان ارایه شد. چرا مدعیان ولایت مداری با براندازان بیش از رهبری همراهی دارند؟!


دفتر آیت الله جنتی: واعظی عذرخواهی کند
در جوابیه دفتر رئیس مجلس خبرگان به اظهارات محمود واعظی آمده است: از رئیس دفتر رئیس جمهور انتظار می‌رود ضمن عذرخواهی و تصحیح مصاحبه خویش، ادب و متانت را در موضع‌گیری های سیاسی رعایت کرده و حرمت اشخاص و نهادهای قانونی کشور را رعایت نماید. در پی اظهارات محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری، جوابیه‌ای صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است.«اظهارات شتابزده رئیس دفتر رئیس جمهور در انعکاس خلاف واقع بیانات رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تعجب و حیرت شد.آیت الله جنتی در افتتاحیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری فرمودند: ترامپ هم به دنبال شیطنت هایی است که در حاشیه اجلاس سازمان ملل با آقای روحانی دیدار کند، در حالی که رهبری هم مکررا گفته اند که هیچ مقامی حق ندارد با دولت آمریکا مذاکره کند و اعضای دولت که به سازمان ملل می روند به این رهنمودهای رهبری توجه کنند.اگرچه بلافاصله پس از این اظهارنظر، رسانه‌ها مجدداً به انعکاس صحیح بیانات آیت الله جنتی پرداختند و شواهد موضع هوشمندانه ایشان نیز روز گذشته در دیدار رئیس جمهور آمریکا و امیر کویت نمایان شد، اما از رئیس دفتر رئیس جمهور انتظار می‌رود ضمن عذرخواهی و تصحیح مصاحبه خویش، ادب و متانت را در موضع‌گیری های سیاسی رعایت کرده و حرمت اشخاص و نهادهای قانونی کشور را رعایت نماید.

احمد خاتمی: تبعیت از رهبری عامل موفقت جامعه است
خاتمی بابیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم که بدنه روحانیت جز اقشار محروم جامعه است افزود: از دیگر برنامه‌های دشمن تخریب رهبری است و اینکه چرا رهبری در شرایط کنونی کاری نمی‌کند. عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تبعیت از رهبری را عامل موفقیت جامعه در طول 40 سال گذشته دانست و گفت: چند سال است که رهبری از اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنند، موضوعی که تا مدت‌ها افراد متوجه اهمیت آن نمی‌شدند.

اعتراض ناظری به ماجرای شکایت شجریان از صداوسیما
شهرام ناظری در واکنش به حکم دادگاه شکایت محمدرضا شجریان از صداوسیما که در آن آمده است «انتشار این آثار در رسانه ملی موجب شهرت شجریان شده و به زیان او نبوده است!» می‌گوید: صداوسیما شاید بتواند افرادی بی‌مایه را عَلَم کند ولی یک هنرمند سطح بالا نیازی به این چیزها ندارد و می‌تواند با یک نوار یا یک سی‌دی کارش را بکند.

حمله عجیب کیهان به دونماینده مجلس
کیهان در ستون گفت و شنید خود نوشت: گفت: دوتن از وکیل‌الدوله‌های فراکسیون امید در نطق‌های پیش از دستور مجلس به بهانه مشکلات اقتصادی، هر لجنی که از دهانشان بیرون آمده بود را به چهره نظام و رزمندگان اسلام پاشیده‌اند!
گفتم: حالا که دیگر خواجه حافظ هم می‌داند مشکلات اقتصادی نتیجه عملکرد خود این وکیل‌الدوله‌ها و دولت تحت حمایت آنها بوده است! باید خودشان را لجن‌مال کنند!
گفت: به نظارت استصوابی و صنایع موشکی و مقاومت در مقابل زورگویی آمریکا و... نیز به شدت حمله کرده‌اند!
گفتم: با این که نظارت استصوابی بود، بعضی از این اجق وجق‌ها وارد مجلس شدند، حالا ببین اگر نبود چی می شد؟! و اگر فداکاری رزمندگان و صنایع موشکی کشورمان هم نبود که این آقا و خانم نماینده الان باید پوتین تروریست‌های داعش را واکس می‌زدند و به عنوان برده به شیوخ عیاش آل سعود فروخته می‌شدند!
گفت: مگر حرف‌های این دو نفر دقیقا همان مزخرفاتی نیست که اسرائیل و آمریکا و آل سعود علیه ایران اسلامی بر زبان دارند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو‌ وارد یک نمایشگاه نقاشی شده بود، جلوی یک تابلو ایستاد و به مدیر نمایشگاه گفت؛ خجالت نمی‌کشید این تابلوی مزخرف را به نمایش گذاشته‌اید؟ مدیر گفت؛ تابلو نیست آیینه است!

سهم دو درصد نیروگاه اتمی از تولید برق کشور
محمد احمدیان، معاون سازمان انرژی اتمی بیان کرد:واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۹۶ به میزان ۷۴۵۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده که سهمی برابر با ۲/۳ درصد در کل برق تولیدی کشور داشته‌است. محمد احمدیان ادامه داد:هم اکنون این واحد با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات در مدار تولید بوده و برق تولیدی را به شبکه سراسری تحویل می‌دهد.

تغییراتی در رفتار آمریکایی‌ ها در حال رخ دادن است

علی لاریجانی که در راس هیاتی به ولگوگراد روسیه سفر کرده است در دیدار با ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه افزود: آمریکایی‌ ها به ایران و روسیه فشار می آورند و دو کشور را تحریم می کنند، این موضوع نشان می دهد که مشکل آنها در جای دیگریست.
وی با بیان اینکه با تصمیمات رئیس جمهوری روسیه و رئیس دوما، شاهد همکاری‌های بیشتری میان دو طرف هستیم، افزود: ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سهم به سزایی داشته اند.
لاریجانی با بیان اینکه دو طرف تاکنون در خصوص موضوعات مختلفی گفت و گو کرده اند، افزود: امیدواریم در شهر زیبای ولگوگراد اقدامات عملی تری داشته باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییراتی در رفتار آمریکایی‌ ها در حال رخ دادن است و ایران و روسیه باید مشورت های نزدیک تری داشته باشند، گفت: خوشبختانه در زمینه حمل و نقل و کشاورزی همکاری های خوبی میان ایران و روسیه صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار